تکمیل طرح‌های ناتمام شهری در اولویت قرار گیرد

به گزارش غرب ایران ، علیرضا قاسمی فرزاد در جمع شهرداران شهرهای استان همدان اظهار داشت: شهرداری‌های استان می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، در رابطه با سرمایه‌گذاری برای بهره برداری از طرح‌های ناتمام استفاده کنند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ پیش از تعریف پروژه جدید، باید به دنبال تکمیل طرح‌های ناتمام بود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن از تاکیدات رئیس جمهور و مهمترین سرفصل حوزه عمران و آبادانی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، در طول چهار سال، باید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان ساخته شود که برای سال نخست، مراحل ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان پایه‌گذاری می‌شود.

استاندار همدان تاکید کرد: شهرداران باید به عنوان یک تکلیف سازمانی، برای صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، نهایت همکاری را با راه و شهرسازی داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس جلساتی که با رییس جمهور محترم داشتیم قرار است همچون طرح مسکن مهر، شهرداری‌ها یک مبلغ ثابت را برای صدور پروانه ساخت در نظر بگیرند.

قاسمی فرزاد افزود: طولانی بودن دوره صدور پروانه ساخت در برخی از شهرهای استان، روند ساخت و سازهای مسکن را طولانی کرده است و شهرداران باید شرایط را برای صدور کوتاه مدت پروانه ساخت، فراهم کنند.

وی اظهار داشت: توجه جدی به بافت‌های فرسوده شهری و تلاش برای اجرای طرح‌های تشویقی برای نوسازی مناطق کم برخوردار، در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

استاندار همدان تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های محلی بر اساس ضوابط و مقررات نقش پر رنگی در ایجاد اشتغال و کسب و کار دارد.

وی اظهار داشت: به منظور ایجاد فضای مناسب برای زندگی شهروندان، باید واحدهای صنعتی آلاینده از محیط شهری خارج و به شهرک‌های صنعتی منتقل شود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبی در چند سال اخیر، باید در حوزه فضای سبز شهری، آب مورد نیاز فضای سبز از آب آشامیدنی جدا شود.

وی گفت: توجه به ایجاد منابع درآمدهای‌ پایدار برای شهرداری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان تاکید کرد: کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ نباید زیر بار کسر پارکینگ ساختمان‌های مسکونی بروند زیرانبود پارکینگ مشکلات بسیار زیادی را در حوزه اجتماعی ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *