راه اندازی محور گردشگری غرب کشور همزمان با جشن‌های نوروز در همدان

به گزارش غرب ایران علی مالمیر گفت: امسال با برنامه‌های مدون شده از سوی برنامه ریزان شهری و گردشگری تلاش بر این است پس از دوسال محدودیت‌های کرونایی با رعایت نکات‌های تعیین شده، آغاز بهاری با شور و نشاط را تجربه کنیم.

از آنجا که فرهنگ ایران می‌تواند برای توجه گردشگران خارجی ایجاد انگیزه کند هر چه بیشتر باید روی این مقوله برنامه‌ریزی انجام شود.

او گفت: نوروز یک میراث ناملموس جهانی است که می‌تواند با آغاز فصل بهار داشته‌های غنی ایران را در عرصه جهانی مطرح کند.

مالمیر گفت: همدان در سال‌های اخیر به واسطه رویداد‌های جهانی در سال ۲۰۱۸ توانست جاذبه‌های گردشگری خود را به جهان معرفی کند و این مهم توانست تاثیر مطلوبی برای گردشگری داشته باشد.

او گفت: با آنکه محدودیت‌های کرونا و موانع سفر اجازه اجرای برنامه‌های مدون شده را در دو سال گذشته به متولیان گردشگری نداد، اما همواره تلاش کردیم فرهنگ و تاریخ همدان را در عرصه ملی و بین‌المللی به واسطه مناسبت‌هایی همچون نوروز معرفی کنیم.

مالمیر در ادامه گفت: نوروز علاوه بر این که یک جشن فصلی است، فرآیند‌های اجتماعی فراوانی دارد. این آئین در دل خود، ده‌ها آئین ناملموس دیگر را جای داده ضمن اینکه نماد‌ها و کهن الگو‌های بسیاری هم در کنار پدیده نوروز خود را نشان می‌دهند.

او گفت: نوروز را شاید بتوان ایرانی‌ترین جشن پارسیان دانست که در سرزمین‌های پارس نشین جشن گرفته می‌شود. نوروز در حداقل ۱۴ کشور تعطیل رسمی است و برای فرارسیدن آن جشن برپا می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: از آنجا که در سال‌های اخیر شکل‌گیری محور گردشگری غرب در دستور کار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت تلاش کردیم با ترسیم راهی مشترک گردشگران داخلی و خارجی را به سمت غرب و مسیر همدان، کرمانشاه و سنندج سوق دهیم این مهم می‌تواند مشترکات فرهنگی غرب کشور را به عنوان انگیزه‌ای برای سفر همواره مطرح کند.

اوگفت: از حضور نمایندگان یونسکو و میهمانان خارجی که به واسطه برگزاری آیین نوروز میهمان همدان هستند استقبال می‌کنیم و بر این باوریم این مهم می‌تواند پیام فرهنگی همدان را به جهان منعکس کند.

مالمیر گفت: برنامه نوروزی پیش رو علاوه بر ایجاد روحیه‌ای با نشاط‌تر بین مردم در آغاز قرن جدید و نوسده بازتابی مطلوب در سراسر کشور داشته باشد؛ چرا که در سایه این مهم همبستگی ملی تقویت و رونق گردشگری در مسیر تاریخی غرب کشور محقق خواهد شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *