در همدان ۳۵.۶ درصد ، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه میزان مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز اورژانس پیش بیمارستانی در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۹۱۷ نفر بوده که نسبت به زمان مشابه در هفته گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: میزان موارد بستری مشکوک و قطعی ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۷۵ نفر بوده که نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع کل موارد بستری در بیمارستان‌ها هم اینک ۴۵۶ نفر است که نسبت به هفته گذشته ۹۰ نفر کاهش داشته است.

استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ بیمار در بخش آی. سی. یو بستری هستند، گفت: در مجموع از تعداد تخت‌های پیش بینی شده برای بیماران کووید ۱۹ در حال حاضر بالغ بر ۴۰ درصد مورد استفاده قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا زیر ۱۸ سال هم اینک در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند که ۲۸.۲ درصد تخت‌های پیش بینی شده برای این گروه سنی را به خود اختصاص دادند همچنین از این تعداد هفت تن در بخش آی. سی. یو بستری هستند.

استاندار همدان اظهار کرد: مجموع موارد بستری سرپایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰۹ هزار و ۹۱۵ بیمار و موارد مثبت بستری ۳۲ هزار ۵۸۶ نفر رسیده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه شمار بیماران مثبت بهبود یافته در این دوره ۲۹ هزار و ۶۲ نفر بوده است، افزود: در استان همدان تاکنون سه هزار و ۲۴۸ فرد مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مرگ‌های مربوط به کرونا در این استان مربوط به افرادی است که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، خاطرنشان کرد: تاکنون سه میلیون و ۷۲ هزار دُز واکسن در استان همدان تزریق شده و پوشش واکسیناسیون نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال به ۹۲.۶ درصد، نوبت دوم ۸۲.۵ درصد و نوبت سوم ۳۵.۶ درصد رسیده است.

استاندار همدان ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۹۴.۵ درصد و در نوبت دوم ۸۲ درصد است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *