تعیین اولویت‌ها در مدیریت شهری از اسراف جلوگیری می‌کند

به گزارش غرب ایران ، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی»در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه هزینه کردن در غیر از اولویت‌ها مصداق بارز اسراف و از نظر فقهی این نوع هزینه حرام است ، افزود: متاسفانه در برخی از پروژه های در حال اجرا شاهد عدم توجه به این موضوع هستیم.

وی گفت: پروژه‌هایی همچون پل فرهنگیان، پل شهید همدانی و یا مشکلات رودخانه‌ها امروز جز اولویت‌های مدیریت شهری همدان است که عدم تکمیل آن گله مندی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تفاوت شورای ششم با دوره‌های قبلی در استفاده از ظرفیت نسل جوان است، اظهار داشت: حضور جوانان در شورای فعلی برجستگی‌ها و حساسیت‌هایی را ایجاد می‌کند که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در هر مجموعه با توجه به برداشت‌های متفاوت نسبت به موضوعات گوناگون، معمولا اختلاف سلیقه و نظر وجود دارد، اما نباید این اختلافات به فضای عمومی کشیده شود.

آیت‌الله شعبانی موثقی با بیان اینکه نباید اختلافات درونی شورا به فضای عمومی کشیده شود، افزود: ظرفیت اعضای مجرب و توان جوانی در کنار تجربه اعضای باسابقه، موقعیت مناسبی فراهم کرده تا مردم شاهد خدمت‌رسانی در شهر باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید ملتزم به قانون باشند، گفت: هر فردی موظف است تا آنچه را که قانون به عنوان شرح وظایف مشخص کرده انجام دهد و از دخالت در امور دیگر که جزو وظایف او نیست، پرهیز کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در خصوص ساماندهی بازار و بساط‌گستران نیز گله‌مندی‌هایی وجود دارد که تدبیر و مدیریت آن ضرورت دارد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به تلاش‌های کارکنان و مجموعه مدیریت شهری همدان، اظهار داشت: حقوق کارمندان و مجموعه شهرداری باید با حساسیت پیگیری شود و تأخیری در این خصوص نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، آینده‌پژوهی در طرح‌های شهری را از دیگر نکات مهم دانست و گفت: پیش‌بینی پیوست فرهنگی باید در طرح‌ها لحاظ شده و این مهم از حالت صوری خارج شود.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: برای پیشبرد فرهنگ باید دغدغه‌ مند باشیم و موفقیت در این عرصه نیازمند نگاه حکمرانی در جهت انسجام و هم افزایی تمامی مجموعه‌ها است.

دروازه های همدان به روی سرمایه‌گذاران باز است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در توسعه و رونق اقتصادی گفت: دروازه های همدان به روی سرمایه‌گذاران باز است و سرمایه‌گذاری باید با توجه به الزامات قانونی و منافع شهر و مردم صورت پذیرد.

«سعید حاجی بابایی» با اشاره به برخی رفتارها و مباحث مطرح شده توسط مسئولین، گفت: چندین دهه است که معضل ورود فاضلاب به رودخانه‌ها مطرح می‌شود اما نسبت به حل مشکل هیچ اراده‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه جداسازی فاضلاب از رودخانه‌ها حایز اهمیت است، افزود: این موضوع به آسایش و سلامت مردم مربوط و اجرای آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بستر راه‌اندازی خزانه‌داری کل در شهرداری همدان فراهم شده است

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خصوص توزیع عادلانه بودجه، گفت: بر این اساس خزانه‌داری کل در شهرداری همدان با توجه به تاکیدات بودجه ای سال ۱۴۰۰ و زیرساخت‌هایی که در سال ۱۳۹۹ ایجاد  شده، آماده استفاده از خزانه است و بسترهای آن نیز فراهم شده است.

«حمید بادامی نجات» با بیان اینکه توسعه متوازن بودجه مدیریت شهری از افتخارات شورای شهر است، افزود: امید است با توجه به رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان این روند همچنان در دوره ششم نیز ادامه داشته باشد تا سال آینده نیز توسعه متوازن را در بودجه شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *