سند فرهنگی استان همدان ابلاغ شد

به گزارش غرب ایران، علیرضا قاسمی فرزاد در شورای فرهنگ عمومی از ابلاغ برش سه‌ماهه و یک‌ساله سند فرهنگی استان  خبر داد و اظهار داشت: حضور فعال و مؤثر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان برش سه‌ماهه سند فرهنگی استان را به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد کرد.

استاندار همدان ادامه داد: تشکیل و تدوین شرح وظایف کمیته‌های نظارتی و رصد اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان در قالب سند قرآنی و سند فرهنگی ضروری است.

وی مطرح کرد: علاوه بر برش سه‌‌ماهه سند فرهنگی استان، ضروری است که سند یک‌ساله فرهنگی استان نیز متعاقباً به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان که سند سه‌ماهه و یک‌ساله فرهنگی به آن‌ها ابلاغ می‌شود، مکلف به انجام و اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های آن هستند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی  نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در  شورای فرهنگ عمومی  استان  اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را برای انجام برش سه‌ماهه سند فرهنگی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های اسناد فرهنگی و قرآنی استان، کمیته‌های نظارت و رصد تشکیل می‌شود افزود:‌  اگر دستگاه‌های اجرایی در این یک هفته برنامه خود را ارائه نکنند، هر برنامه‌ای که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان در نظر گیرد موظف به انجام آن هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: در فضای انتزاعی نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد؛ بنابراین اقدامات و برنامه‌ها باید به‌صورت اجرایی و عملیاتی انجام گیرد.

وی با این توضیح که با توجه به کارگروه‌های اسناد قرآنی و فرهنگی استان، کمیته نظارت و رصد در شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شود‌ عنوان کرد: در شورای سند قرآنی سه کارگروه وجود دارند که ضرورت دارد برای هر کارگروه یک کمیته یا میز رصد و نظارت تشکیل شود‌.

امام جمعه همدان گفت:‌ برای سند فرهنگی چهار کارگروه وجود دارند که نیاز است ۴ کمیته نظارت و رصد با شرح وظایف تعیین شود.

وی مطرح کرد: میز‌های نظارتی و تیم‌های رصد در دبیرخانه شورای قرآنی تشکیل و تعیین تکلیف شوند.

شعبانی عنوان کرد:  دستگاه‌ها ظرفیت‌ها و برنامه‌های خود را در جهت اجرای برش سه‌ماهه سند فرهنگی استان به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اعلام کنند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *