کاهش آمار بیماران بستری با واکسیناسیون کرونا

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، استاندار همدان گفت: تسریع روند اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا موجب کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان‌ها شده و برهمین اساس از عموم مردم استان انتظار داریم در اسرع وقت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: اطلاع رسانی گسترده به منظورآگاهی بخشی و اقناع مردم برای مشارکت فعال در طرح واکسیناسیون کرونا نقشی مهم و قابل توجه در تسریع کار و همچنین کاهش آمار مبتلایان، ورودی بیمارستان‌ها و در نهایت قطع زنجیره انتقال ویروس دارد.

استاندار همدن اظهار داشت: با توجه به پایین بودن آمار واکسیناسیون در مناطق روستایی استان همدان باید اقدامات لازم از طریق فرمانداری‌ها برای شتاب بخشی به روند طرح با ایجاد و راه اندازی تیم‌های سیار برای حضور در روستا‌ها و تزریق واکسن برای روستاییان تسهیل و انجام شود.

شاهرخی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت تزریق واکسن برای ارائه خدمات در سطح جامعه، گفت: برنامه و اقدام لازم در خصوص برخورد با شاغلین و دارندگان واحد‌های صنفی، خدماتی، آموزشی استان که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند، پیش بینی و طراحی شده که البته در این زمینه منتظر ارائه نسخه واحد از طریق ستاد ملی هستیم.

او ادامه داد: تا زمان ابلاغ دستور العمل ملی و نسخه واحد از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تیم‌های بازرسی با جدیت کار نظارت بر انجام فرایند و برخورد با متخلفان را برای پوشش کامل واکسیناسیون افراد در سطح استان همدان انجام دهند.

استاندار همدان داشتن کارت واکسن را امری الزمی دانست و گفت: کارکنان آموزش پرورش شامل کادر اداری، آموزشی، خدماتی و سرویس مدارس باید هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند به نحوی که تا پیش از بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس، ۱۰۰ درصد فعالان این بخش واکسینیه شده باشند.

شاهرخی تاکید کرد: نظارت بر روند رعایت و اجرای شیوه نامه های بهداشتی در بخش‌های مختلف نیز همچنان باید به موازات واکسیناسیون عمومی همچنان با قوت و جدیت تداوم داشته باشد.

شاهرخی گفت: کمیته‌های هشت گانه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا باید برنامه ریزی و فعالیت عملی موثری را برای اجرای مصوبات ابلاغی (ملی و استانی) داشته باشند که در این میان نقش کمیته اطلاع رسانی در راستای آگاهی بخشی و همچنین اقناع افکار عمومی بسیار مهم و قابل توجه است.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، شهرستان‌های همدان، نهاوند، اسدآباد، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *