هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور

غرب ایران – سازمان هواشناسی با صدور هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور از احتمال سیلاب، آبگرفتگی معابر، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی ۱۶ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنحان، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز بارش باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمال شرق و شرق، استانهای واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی مناطق غربی بارش‌های پراکنده پیش بینی می شود.

روز جمعه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق اصفهان، یزد و کرمان، شنبه هفته آینده ۱۱ فروردین ماه در برخی مناطق استان فارس و یکشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریایی خزر بارندگی پیش‌بینی‌ شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی و در نواحی مستعد ناپایداری‌های همرفتی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸: آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، قزوین، شمال همدان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استانهای تهران و البرز.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، البرز، تهران، سمنان، شمال اصفهان، خراسان رضوی و خراسان شمالی.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: بوشهر، کرمانشاه، ایلام، شمال اصفهان.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱٫۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱٫۷ متر

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ و جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

انتهای پیام/ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند