نباید اجازه دهیم نام همدان به شکل منفی در رسانه‌ها مطرح شود

غرب ایران – فرماندار همدان با بیان اینکه افراد صاحب تریبون باید از این جایگاه برای طرح مشکلات و مطالبات مردم استفاده کنند،گفت: نباید اجازه داد با طرح برخی صحبت های بی پایه و اساس، نام همدان به شکل منفی در رسانه ها مطرح شود.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، مسلم مخفی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نطق و بیانیه حجت الاسلام احمدحسین فلاحی از نمایندگان فعلی همدان در مجلس نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در رابطه با وضعیت سلامت انتخابات،افزود: قانون مسیرهای مختلف و امکان برای اعتراض گذاشته است اما بیان یک سری مطالب پذیرفته نیست.

وی یادآوری کرد: طبق قانون هر یک از داوطلبان می توانند نمایندگانی را برای حضور در شعب معرفی کنند که حجت الاسلام فلاحی از این ظرفیت استفاده نکرد.

فرماندار همدان ادامه داد: نمایندگان کاندیداهای حاضر در شعب اخذ رای حتی یک مورد شکایت از فرایند انتخابات نداشتند که نشان دهنده سلامت انتخابات است.

مخفی همچنین گفت: برای ما مهم نبود چه کسی رای می آورد بلکه برگزاری انتخابات درست و قانونی اولویت بود.

مخفی افزود: رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با دست اندرکاران دومین کنگره ملی هشت هزار شهید همدان، به خوبی به سابقه این مردم در دوران قبل انقلاب، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداختند بنابراین نباید با یکسری اظهار نظرها عیار استان را پایین آورد.

وی تاکید کرد: نطق حجت الاسلام احمد حسین فلاح در مجلس شورای اسلامی مناسب نبود، در حالی که وی در جریان حضور بازرسان شورای نگهبان در همدان برای بازشماری آرا بودند، ضرورتی نداشت با آن ادبیات صحبت کنند.

این مسوول ادامه داد: مردم همدان به فرهیختگی و دانایی در کشور شهره و مطرح هستند و نباید جایگاه مردم این استان و نام همدان را مخدوش کرد.

فرماندار همدان در ادامه گفت: انتخابات امسال دارای ویژگی های منحصر به فردی بود چرا که از ابتدای امسال رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی سپس در سایر برنامه ها به مساله و اهمیت انتخابات و مشارکت پرداختند.

وی اضافه کرد: دشمن با برنامه ریزی و صرف هزینه های فراوان در صدد کاهش مشارکت مردم در انتخابات و رسیدن این آمار به ۱۰ تا ۱۵ درصد بود که با تدابیر رهبری و بصیرت مردم دسیسه های دشمن ناکام ماند.

مخفی بیان کرد: هیات اجرایی انتخابات در همدان با برگزاری سلسله نشست های “به قله ها نزدیک می شویم” با حضور سخنرانان مطرح کشوری برای اقشار مختلف برای تقویت مشارکت تلاش کرد.

وی اضافه کرد: هر چند انتخابات در یک روز یعنی ۱۱ اسفند برگزار شد اما از ۹ ماه قبل برای برگزاری این رویداد سیاسی برنامه ریزی و تلاش شده بود.

فرماندار همدان یادآوری کرد: با توجه به تغییر بخشی از قانون انتخابات، در این دوره به آموزش نمایندگان فرماندار، اعضای شعب و حتی کاندیداها توجه ویژه ای شد.

حق الناس بودن رای مردم مورد توجه مجریان بود

وی بیان کرد: با آغاز فرایند انتخابات تاکیدات رهبری فرزانه انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم، مورد توجه جدی قرار گرفت و همه عزم خود را جزم کردیم تا حتی یک رای را به مقصد هدف مردم برسانیم.

فرماندار همدان همچنین گفت: ۹۳ داوطلب نمایندگی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین برای تصدی ۲ کرسی خانه ملت به رقابت پرداختند و پنج هزار نفر در ۳۲۰ شعبه کار برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه نظم و قانون مداری ۲شاخصه مهم انتخابات ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ بود، اظهارکرد: مجریان انتخابات در زمینه تدارکات، پشتیبانی، شروع رای گیری و بازگشت صندوق به محل تجمع رضایت بخش کار کردند و در همه مراحل انتخابات قانون فصل الخطاب بود.

مخفی بیان کرد: تخلفات و بداخلاقی هایی را در فرایند انتخابات شاهد بودیم که به متخلفان در گام نخست تذکر و هشدار داده و سپس به مرجع قضایی معرفی شدند که براساس گزارش دادستانی در این رابطه برای ۱۵ نفر در همدان پرونده در دادسرا تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: ۲۰۶ هزار و ۵۷۶ نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین در انتخابات شرکت کردند که ۱۷۷ هزار و ۱۳۲ رای صحیح و مابقی باطله، ناخوانا و سفید بود.

این مسوول گفت: براساس ماده ۸۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات هایی اجرایی مراکز حوزه انتخابیه موظف هستند تا ۴۸ ساعت پس از اعلام نتیجه اخذ رای انتخابات، شکایت ها را بپذیرند که در این فرصت تعیین شده هیات اجرایی انتخابات شهرستان همدان شکایتی دریافت نکرد.

وی افزود: بدنبال درخواست آقای احمدحسین فلاحی نماینده فعلی و نامزد انتخابات مجلس دوازدهم، مقرر شد ۱۵ صندوق مورد نظر این داوطلب بازشماری شود که در ادامه شمار صندوق ها به ۱۹ مورد افزایش یافت.

تایید سلامت انتخابات در همدان

فرماندار همدان گفت: سه نفر از بازرسان هیات نظارت بر انتخابات پنجشنبه هفته گذشته در همدان حضور یافتند سپس با حضور در شورای تامین و بررسی وضعیت کلی انتخابات در این شورا را جویا شدند و پس از ارایه گزارش، اعضا با قاطعیت سلامت و نظم انتخابات را تایید کردند.

وی ادامه داد: سپس نماینده های سه کاندیدا شامل حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، عباس صوفی و حمیدرضا حاج بابایی ، به همراه اعضای هیات اجرایی، هیات نظارت شهرستان و سه فردی که از تهران آمده بودند بازشماری ۱۹ صندوق انجام شد.

مخفی افزود: به دنبال بازشماری ۱۹ صندوق اخذ رای تغییرات جزیی داشتیم که ۱۶ رای به آرای حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، ۵۸ رای به عباس صوفی و پنج رای به آرای حمیدرضا حاج بابایی افزوده شد.

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه

غرب ایران - تظاهرات‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه در ده‌ها دانشگاه آمریکایی در جریان است و در حال سرایت به کشورهای دیگر است.