دادستان: ۳۷ پرونده تخلف انتخاباتی در همدان تشکیل شد+فیلم

غرب ایران – دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: ۳۷ پرونده تخلفات انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان های مختلف استان همدان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛«حسن خانجانی موقر» افزود: از زمان آغاز فرایند انتخابات، دادسراها و دادگاه ها در حال رصد فعالیت های انتخاباتی هستند.

وی ادامه داد: هیاتهای اجرایی و نظارت موظفند تخلفات انتخاباتی را رصد و تخلفات را به مراجع قضایی گزارش کنند.
دادستان عمومی و انقلاب همدان با اشاره به اینکه رسیدگی به اتهامات نامزدهای مجلس در صلاحیت دادسرای مرکز استان است، یادآور شد تاکنون ۹ فقره پرونده در مرکز استان تشکیل شده است و بقیه پرونده ها در حال ارسال به مرکز استان است.

وی تاکید کرد: در قانون جدید انتخابات درباره تخلفات انتخاباتی و بر اساس تبصره ۲ ماده ۷۰ و تبصره ۳ ماده ۸۲، گزارش های تخلفات را ابتدا هیات های اجرایی و نظارت باید در جلسه ای مشترک بررسی کنند و به جمع بندی رسیده و مواردی که به عنوان جرم واقع شده احراز شود و به مرجع قضایی گزارش کنند.
خانجانی موقر اظهار کرد: اگر برخی از این تخلفات تاثیری بر صلاحیت شخص داشته باشد، بر همین اساس به هیات مرکزی نظارت هم فرستاده شود تا صلاحیت اشخاص مجدد بررسی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر نامزدی خلاف عمده و قابل توجهی داشته باشد که در صلاحیت او موثر باشد می توان در هیات نظارت بررسی و صلاحیت شخص از حالت تایید به عدم تایید برگردد.

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: در سطح استان در زمینه تخلفات انتخاباتی همکاران قضایی ما از خردادماه و از زمانی که رئیس قوه قضائیه دستورالعمل ستادهای پیشگیری و مقابله با تخلفات انتخاباتی را صادر کرد فعال هستند.

وی با بیان اینکه فرمانداری ها تاکنون گزارشی به مجموعه قضایی استان ارسال نکرده اند، خاطرنشان کرد: جرایم مشهود را اگر ماموران و ضابطان قضایی مشاهده کنند، برخورد خواهند کرد.

خانجانی موقر، تخریب اقلام تبلیغاتی، مخدوش کردن و یا آتش زدن آنها را از جمله تخلفاتی خواند که پرونده برای آنها تشکیل می شود.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه یازدهم اسفند ماه جاری برگزار می شود.

منبع: ایرنا

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.