تایید صلاحیت بیش از ۷۳ درصد داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس

غرب ایران – سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دوره ۶ برابر کل نمایندگان مجلس، نامزد زن داریم، همچنین بیش از ۴۰۰ نفر از تایید صلاحیت ها دهه هفتادی هستند.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان طی گفتگویی، اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند؛ یعنی به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نامزد وجود دارد.

وی افزود: بیش از ۷۳ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که نصاب بی‌سابقه‌ای در تایید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات در کشور محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دوره ۶ برابر کل نمایندگان مجلس، نامزد زن داریم. همچنین بیش از ۴۰۰ نفر از تایید صلاحیت‌ها دهه هفتادی هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، ۱۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه، ۲۵۰ نفر از پزشکان بیش از ۲۰۰ نفر از روجانیون، ۱۷۰۰ نفر از فرهنگیان و بیش از ۴۰۰ نفر وکلا تایید صلاحیت شدند.

طحان نظیف تصریح کرد: همچنین در بین تایید صلاحیت‌ها نیز افرادی از جریانات سیاسی نیز حضور دارند که این نوید دهنده یک مشارکت خوب در انتخابات اسفند ماه است. همچنین زمان اعتراض برای کسانی است که قبل تر تایید صلاحیت شده بودند اما در بررسی مجدد صلاحیتشان رد شده بود قانون این اختیار را به آنها می دهد.

انتهای پیام/ ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند