سال آینده کنگره ملی بانوی مبارز، مرضیه دباغ برگزار می‌شود

غرب ایران – مدیرعامل موسسه شهید مدنی از برگزاری کنگره ملی بانوی مبارز، مرضیه دباغ طی سال آینده در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛سید محمدکاظم حجازی از برگزاری کنگره ملی بانوی مبارز، مرحومه دباغ طی سال آینده خبر داد و گفت: به منظور برنامه‌ریزی برگزاری کنگره این بانوی انقلابی، جلسه سیاست‌گذاری در وزارت ارشاد برگزار شد.

او با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری کنگره متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی است گفت: به لحاظ حقوقی وزیر علوم، وزیر ارشاد، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور و به لحاظ حقوقی نیز علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجتبی رحماندوست نویسنده، استاندار، نماینده، ولی فقیه در استان و رئیس انجمن مفاخر کشور عضو شورای سیاست‌گذاری هستند.

دبیر برگزاری کنگره “بانوی مبارز، مرضیه دباغ” با بیان اینکه این برنامه اولین نشست شورای سیاستگذاری کنگره بود گفت: قرار است کنگره در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی و اجرا برگزار شود.

حجازی با بیان اینکه نقشه راه کنگره ملی است گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره شهدای همدان در خصوص خواهر دباغ، به سرفصل جدیدی تبدیل شد تا نسبت به معرفی این بانوی مبارز به عنوان زن در تراز انقلاب اقدام شود.

او با تاکید بر اینکه خواهر دباغ آینه تمام‌نمای یک زن انقلابی است گفت: در جلسه سیاست‌گذاری وزیر ارشاد نکاتی ارائه کرد مبنی بر اینکه یک روز در تقویم ملی کشور به نام “بزرگداشت زن در تراز اسلامی” نامگذاری شود.

مدیرعامل موسسه شهید مدنی با بیان اینکه کار‌های کنگره باید در سطح استانی و ملی سطح‌بندی و گستره فعالیت‌های خواهر دباغ را در بر گیرد گفت: ستاد استانی به ریاست آیت‌الله شعبانی امام جمعه و قائم مقامی استاندار تشکیل خواهد شد.

حجازی با اشاره به اینکه همدان، کرمانشاه، کردستان و تهران استان‌هایی بودند که مرحومه دباغ در آن‌ها نقش‌آفرینی داشت گفت: این بانوی مبارز در سطح کشور و خارج از کشور نیز خدماتی داشته که باید دیده شود.

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.