صادرات ‌۱۱۰ قلم کالا از همدان به ۱۹ کشور ‌

غرب ایران – مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: اقلام صادراتی استان شامل ۱۱۰ قلم کالا در بخش کشاورزی، صنعتی، معدنی و صنایع دستی است که به ۱۹ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، احمد شانیان در گردهمایی مدیران کل صمت منطقه مرکزی در استان همدان‌ اظهار داشت: صادرات، اولویت مهم همدان در توسعه روابط اقتصاد خارجی است که در این راستا با ورود استاندار همدان اقدامات درخور توجه‌ای شکل گرفته است.

وی به صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و تولیدی همدان به کشور هدف اشاره کرد و افزود: از آنجا که عمده‌ترین محصولات صادراتی استان به عراق ارسال می‌شود استان همدان می‌تواند در ارسال محصولات صادراتی دیگر استان‌ها به این کشور نقش اثرگذاری داشته باشد.

مدیرکل صمت استان همدان عنوان کرد: اقلام صادراتی استان شامل ۱۱۰ قلم کالا در بخش کشاورزی، صنعتی، معدنی و صنایع دستی است که به ۱۹ کشور جهان صادر شده است.

شانیان بیان کرد: کشمش، فروسیلیس، وازلین صنعتی، سیمان و پی وی سی پزشکی از اقلام مهم صادراتی استان هستند که با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و صنایع دستی حجم بالایی از صادرات همدان در این دو بخش قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به همراهی و تعامل اصناف در برهه های مختلف، عنوان کرد: کسبه و بازاریان این استان در طرح مردمی سازی یارانه ها عملکرد خوبی دارند.

شانیان با بیان اینکه اصناف حلقه آخر توزیع کالاها و تولیدات کشاورزی، صنعتی و معدنی هستند، گفت: نظارت بر بازار توسط گشت‌های بازرسی در حال انجام است که باعث شده با قیمت‌های متنوع برخورد شود تا کالاهای عرضه شده به ثبات برسد اما مشکلی که وجود دارد تعداد اندک نیرو‌های بازرسی در اداره کل صمت استان‌ها است که باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.‌

وی همچنین عنوان کرد: استان همدان در حال طراحی سامانه‌ای جامع برای جلوگیری از چند قیمتی یک کالا است که با اجرای آن تا حدود زیادی تورم کنترل خواهد شد.

شانیان در پایان تاکید کرد: استان‌ها نیازمند تعاملات این چنینی و جلسات منطقه‌ای هستند و هر حوزه باید با حوزه متناظر خود در سایر استان ها ارتباط داشته باشد چراکه مسلما ضمن همبستگی سازمانی، به تبادل نظرات کمک می‌کند.

انتهای پیام/ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.