رفع تصرف اراضی استان همدان به ارزش بیش از ۶ هزار میلیارد ریال

غرب ایران – مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی همدان، اراضی ملی به متراژ ۱۲۲هزار و ۱۴۲ متر مربع و به ارزش بیش از ۶ هزار میلیارد ریال را رفع تصرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، مجید صالحی امیر اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک با اجرای دقیق و به موقع احکام قضائی را بر عهده دارد.

وی افزود: انجام گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با معترضین و متصرفین اراضی دولتی و ارجاع به مقامات قضائی و تهیه و تدوین طرح‌های موردنیاز به منظور تأمین حفاظت اراضی را می‌توان از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در ادامه از استقرار گشت حفاظت اراضی گفت و افزود: همدان دارای بیش از ۱۵۰۰۰ هکتار زمین با مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است که یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان با گشت‌های شبانه روزی و پایش‌های مستمر نقش اثرگذاری در حفاظت از این اراضی دارد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی همدان ادامه داد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی همدان، اراضی ملی به متراژ ۱۲۲ هزار و ۱۴۲ متر مربع و به ارزش بیش از ۶ هزار میلیارد ریال را رفع تصرف کرد و به بیت المال بازگرداند.

وی با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

صالحی امیر خاطرنشان کرد: گزارش‌های مردمی در خصوص وقوع تصرف در اراضی ملی استان دریافت می‌شود که در کمترین زمان پس از گزارش، اعضای یگان حفاظت راه و شهرسازی نسبت به رفع تصرف اقدام می‌کنند.

درباره‌ی modirgharb

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند