بودجه ۹۸ ‌حوزه فرهنگ ‌همان بودجه سال گذشته است

 

به گزارش غرب ایران:حجت‌الاسلام احد آزادیخواه  با اشاره به اینکه هم اکنون ‌کار بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ به تبصره شماره ۲ و الحاقیه‌های آن از مجموع تبصره‌های ۲۲ گانه رسیده‌ اظهارداشت: امیدواریم بررسی لایحه بودجه سال آینده تا قبل از تعطیلات پایان سال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در سال آینده گرانی حامل‌های انرژی نداریم، ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر توزیع بنزین و یارانه سوخت عادلانه نیست، عده‌ای سهمشان بسیار بالاست و برخی سهمی ندارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تورم و تنش فعلی بازار اگر بخواهیم تغییری در قیمت حامل‌های انرژی داشته‌باشیم این ‌موضوع تنش‌زا بوده و به صلاح جامعه نیست.

آزادی خواه با تأکید بر اینکه بودجه حوزه‌های فرهنگی در سال ۹۸ افزایشی نداشته تصریح کرد: در لایحه اولیه بودجه پیشنهادی دولت، اعتبارات بودجه فرهنگی مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان نسبت به سال ۹۷ کمتر دیده شده بود.

وی با تأکید بر اینکه این مبلغ کسری که عمدتا در حوزه‌های فرهنگ و دین شامل حوزه‌های علمیه ، سازمان تبلیغات ، اوقاف و امور خیریه، قرآن و ‌عترت و غیره بوده اظهار داشت: با تلاش و پیگیری اینجانب در کمیسیون تلفیق و رایزنی با آقای تاجگردون خوشبختانه مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان مجدد به بودجه‌ حوزه‌های فرهنگی اضافه و بودجه ۹۸ در حوزه فرهنگ برابر بودجه مصوب سال ۹۷ شد.

نماینده‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در بودجه ۹۸ دیده شده، افزود: اما با توجه به اینکه این مبلغ باید از منابع خاص تامین شود هنوز قطعیت آن مشخص نیست.

ازادیخواه با بیان اینکه این مبلغ بسیار اندک بوده و ما برای اجرای این طرح نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم گفت: تاکید ما بر این است که بتوانیم اقدام‌مؤثری در راستای بهتر شدن وضعیت معیشتی فرهنگیان داشته باشیم.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *