۳۱۶ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق در شهرستان فامنین نصب شد

به گزارش غرب ایران ، محمدرضا شکوهیسرپرست منابع آب شهرستان فامنین در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان فامنین گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون در فامنین تعداد ۹۳ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده که بیش از ۸ میلیون متر مکعب صرفه جویی در منابع آب زیر زمینی را در پی داشته است.

وی افزود: همچنین تعداد ۳۱۶ کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز برقی شهرستان نصب شده و این روند به سرعت درحال اجراست.

سرپرست منابع آب شهرستان فامنین ادامه داد: از ابتدای سالجاری نیز تعداد ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز با عمق کلی ۴۱۵ متر در شهرستان فامنین پر و مسدود شده است.

شکوهی عنوان کرد: ۶۸۷ حلقه چاه مجاز کشاورزی، ۷۸ حلقه چاه مجاز شرب، ۱۶ حلقه چاه مجاز صنعت و ۳۱ حلقه برای مصرف در بخش دام و طیور در فامنین وجود دارد.

وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به میزان ۲۲۷ میلیمتر در شهرستان فامنین بارندگی صورت گرفته که خوشبختانه نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

شکوهی افزود: تعداد ۲ اکیپ گشت و بازرسی در شهرستان فامنین فعالیت دارند و در راستای کنترل و نظارت بر چاه های مجاز و جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه های استان همدان به طور شبانه روز فعالیت می کنند.

فرماندار شهرستان فامنین نیز افزود: چاه های غیرمجاز شهرستان  فامنین باید تا پایان اسفند تعیین تکلیف شود و به زمان کشت موکول نشود.

سید مجید شماعی ادامه داد: باید اولویت نصب کنتور در ابتدا با چاه های دارای اضافه برداشت و پرآب باشد تا از هدر رفت منابع آب زیرزمینی جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان فامنین گفت: شارژ کارت های کنتور های هوشمند آب و برق پس از پایان بارندگی ها در فصل بهار انجام شود تا بتوانیم ذخیره خوبی در منابع داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *