بیش از ۹ میلیارد صدقه در همدان

به گزارش غرب ایران ؛ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: خیران همدانی در ۱۰‌ ماهه امسال ۹ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند .

جمشید محمدی ، بابیان اینکه صدقات در ۱۰‌ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد رشد داشته است، افزود: نیکوکاران همدانی در سال ۹۷، ۹ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند .

وی با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش‌ و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود .

محمدی با بیان اینکه مناطق یک، دو و سه همدان بیشترین میزان پرداخت صدقه را در سالجاری داشته است، گفت: سه میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان از این سه منطقه صدقه جمع‌آوری‌شده است .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با یادآوری اینکه در ۱۰‌ ماهه سال گذشته هشت میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان صدقه پرداخت‌شد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال صدقات پرداختی به ۱۱ میلیارد تومان نیز برسد .

وی با تأکید بر اینکه صدقه جمع‌آوری‌شده از هر محل در همان‌جا هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: مبالغ صدقه بر اساس موازین شرعی و نوع نیازهای مددجویان هر منطقه به حوزه‌های مختلف خدماتی این نهاد تخصیص داده و همزمان با جمع‌آوری هزینه می‌شود .

محمدی با بیان اینکه با بهره‌گیری از روش‌های نوین و الکترونیکی تلاش داریم روند رسیدگی به امور فقرا را تسریع کنیم، گفت: با تکیه بر روش‌های سنتی به خوبی نمی‌توانیم پاسخگوی نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت باشیم که استفاده از گوشی‌های همراه، اپیلیشن، عابربانک، خودپرداز بانک‌ها و سامانه‌های پیامکی را برای امور خیرخواهانه در دستور کار قرار داده‌ایم .

وی با اشاره به اینکه با جایگزین شدن روش‌های الکترونیکی و نوین خیران به سادگی می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دهند، اعلام کرد: این امر شفاف‌سازی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی را نیز به دنبال دارد که موجب ارتقاء اعتماد عمومی به کمیته امداد خواهد شد .

محمدی با اشاره به روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی بیان کرد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ ، نصب نرم‌افزارهای کاربردی سکه و سنا، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۸۸۷۷ ، پرداخت از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا  خودپرداز، واردکردن کد # ۰۸۱* ۸۸۷۷* در تلفن همراه و یا با ورود به سایت www. emdad.ir نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند .

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *