وضعیت ایمنی ساختمان‌های قدیمی همدان نگران کننده است

به گزارش غرب ایران:محمدرضا بیاناتی  گفت: امسال و تاکنون ۴۳۳ پایش سطح ایمنی ساختمان در مکان‌های اداری، تجاری و غیره در شهر همدان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: پایش سطح ایمنی ساختمان در ۳۷ موضوع توسط سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری همدان بررسی و موارد قابل اصلاح به مالکان و ساکنان بنا‌های یاد شده به شکل کتبی ابلاغ شده است. علاوه بر این گزارش، رونوشتی از این موارد هم برای نهاد‌های ناظر و مسئول در این حوزه ارسال کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان ابراز کرد: در پایش سطح ایمنی ساختمان مواردی مانند رعایت ارتفاع استاندارد درب ورودی، نصب رایزر خشک، نصب در‌های ایمن در مقابل آتش‌سوزی، نصب شیر هیدرانت، آموزش نیرو‌های فعال در واحد‌های تجاری و اداری برای نحوه صحیح برخورد و پیشگیری از آتش‌سوزی، پیش‌بینی راه خروج اضطراری و عمومی مناسب در مکان‌های عمومی و غیره، اجرای «او. کا. ب» یا نرده استاندارد زیر‌پنجره، نصب دریچه روی چاه جذبی و غیره مورد توجه قرار گرفته است.

بیاناتی با بیان اینکه با بررسی سطح ایمنی هر ساختمان گزارشی تهیه شده است، گفت: افزون بر مالک، برای مدیر کل بحران استانداری، مدیر‌کل پدافند غیر‌عامل استانداری، مدیر کل امور شهری استانداری، مدیر اداره اطلاعات شهرستان همدان، معاون قضایی و پیگشیری از وقوع جرم دادگستری، فرمانداری همدان، خدمات شهری شهرداری همدان و به تناسب بررسی یک نهاد اداری یا خصوصی و تجاری برای مدیر و مسئول مربوطه و ارسال شده است.

وی افزود: بعد از هر پایش موادر نقص ایمنی به مالک یا مسئول آن ساختمان گزارش می‌شود سپس آن فرد مسئول باید در یک بازه زمانی نقص‌های مرتبط را برطرف کند. ساختمان‌های جدید ساخت در صورتی موفق به دریافت پایان کار ساختمان خواهند شد که که پروانه پایان کار ایمنی ساختمانی را از آتش‌نشانی دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با تاکید بر اینکه اکنون با توجه به نظارت و اجرای قانون توسط شهرداری و آتش‌نشانی در حوزه پایش ایمنی ساختمان، ساختمان‌های جدید ساخت همدان در صورت رعایت موارد ابلاغی  به لحاظ ایمنی مشکل ندارند افزود: درباره ایمن نبودن ساختمان‌های قدیمی در برخی موارد نگران هستیم و این نگرانی را به هم صورت کتبی به هیات مدیره این ساختمان‌ها اعلام کردیم و از آنان خواستیم تا برای رفع موارد نقص ایمنی اقدام لازم را انجام دهند.

بیاناتی درباره تعداد پروانه‌های ایمنی صادر شده برای ساختمان‌های شهر نیز اظهار داشت: در مدت ۱۰ ماه امسال ۷۲۶ پروانه ایمنی جدید برای ساختمان‌های جدید در شهر همدان صادر شده است. از سال ۸۴ به بعد هم همه سازندگان باید این موارد ایمنی را در شهر همدان رعایت کنند.

وی گفت: امسال و تاکنون هم سه هزار و ۴۲۱ عملیات آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی توسط این نهاد در شهر همدان اجرا شده است که یک هزار و ۲۷۹ نفر از حوادث نجات یافتد و متاسفانه ۱۱ نفر هم فوت کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان تصریح کرد: امسال و تاکنون هم برای افزایش دانش عمومی مردم همدان در حوزه نحوه برخورد صحیح با آتش‌سوزی و پیشگیری از آن هم ، ۷۹ هزار و ۸۸۹ نفر با حضور کارشناسان آتش‌نشانی همدان در مراکز عمومی و غیره روش‌ها و نحوه مقابله با آتش‌سوزی و پیشگیری از آن را یاد گرفتند.

انتهای پیام/ خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *