راهداری همدان در مدیریت سامانه‌های هوشمند رتبه دار است

به گزارش غرب ایران مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد ارتباط استان با سایر نقاط کشور از طریق جاده است، اظهار داشت به همین منظور با ورود سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل و دستاوردهای فناوری اطلاعات، علاوه بر طراحی انواع سامانه‌های فعال در زمینه امور ایمنی جاده‎ای، حمل‌ونقل کالا، مسافر، راهداری، مالی و … فعالیت‌ها را به شیوه نوین آغاز کردیم.

وی افزود: مراکز مدیریت راه‌ها به عنوان پایگاه‌های اولیه پایش و کنترل هوشمند راه‌ها و ابزاری مدرن در ایجاد ارتباطی مؤثر بین مردم و کاربران راه و دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس، مراکز امدادی و … نقش ایفا می‌کنند.

پناهنده ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام‌ شده در این حوزه استان همدان موفق شده است که رتبه نخست کشوری را در مدیریت سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در چند سال متوالی از آن خود کند.

مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه به‌عنوان‌ مثال حواله بارنامه به شکل الکترونیکی صادر می‌شود یادآور شد: سامانه کنترل بارنامه با هدف نظارت سیستمی و هوشمند بر فرآیند حمل‌ونقل کالا ایجاد شده است.

پناهنده بیان کرد: در این طرح ارتباط سامانه صدور بارنامه با سامانه صدور حواله شرکت حمل‌ونقل برقرار می‌شود و با توجه به دو طرفه بودن این ارتباط، صحت نسبی اطلاعات حواله و بارنامه توسط سامانه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه توزیع لاستیک نیز به وسیله سامانه انجام می‌شود اظهار کرد: سامانه توزیع لاستیک با هدف رسیدگی به مطالبات رانندگان در راستای توزیع عادلانه لاستیک در سطح کشور راه‌اندازی شد.

این مسئول بیان داشت: با این سامانه اطلاعات پایه شامل نمایندگی‌ها، توزیع‌کنندگان لاستیک، کارخانه‌های سازنده لاستیک، انواع اندازه‌های لاستیک و مبانی توزیع، سطوح دسترسی به اطلاعات مشخص شده است.

مصطفی پناهنده درباره سامانه اضافه تناژ نیز اذعان داشت: کشف اضافه بار توسط مأمورین پلیس راه، اخذ مدارک راننده و متوقف کردنوسیله نقلیه و تکمیل فرم معرفی‌نامه متخلفان اضافه بار، معرفی رانند متخلف به اداره کل راهداری استان و محاسبه خسارت وارد به راه توسط سامانه انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه صدور مجوز و پروانه حمل‌ونقل ترافیکی نیز توسط سامانه انجام می‌شود، ادامه داد: صدور پروانه عبوری محمولات ترافیکی با ابعاد و وزن غیرمتعارف برای عبور از محورهای مواصلاتی قابلیت تردد محموله موردنظر فراهم‌شده است.

انتهای پیام/ م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *