همدان قرمز شد

به گزارش غرب ایران ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پس از گذشت چهار ماه از شیوع کرونا در استان، شهرستان همدان در وضعیت قرمز این بیماری قرار گرفت.

منوچهر کرمی اظهار داشت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان همدان به غیر از چهار شهرستان در وضعیت قرمز و خطرناک کرونا قرار گرفته است.

وی بیان اینکه روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان ادامه دارد و هنوز به ثبات نرسیده، ابراز کرد: تعداد موارد  مشکوک و بستری و مراجعات مردم به مراکز درمانی نیز در حال افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از امروز محدودیت‌های جدیدی در سراسر استان  به فرمانداران و دستگاه‌ها ابلاغ و اعمال می‌شود، تصریح کرد: استفاده از ماسک نیز از ۱۵ تیر ماه در اماکن عمومی اجباری است.

کرمی با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر  همه موارد گسترش درون خانوادگی بوده است، گفت: مراودات خانوادگی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی سبب این افزایش آمار شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌‌توانیم تمام فعالیت و کسب و کارهای شهر را بخاطر کرونا تعطیل کنیم، اظهار داشت: از آن جا که این ویروس ممکن است در سال‌های آینده هم گریبان گیر ما باشد بنابراین باید روش زندگی در شرایط کرونایی را به مردم آموزش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: مردم باید سبک زندگی خود را بر مبنای پیشگیری از کرونا قرار دهند، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید تا زمان مهار کرونا مورد توجه مردم باشد.

کرمی با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی و تمام  آموزش‌های مربوط به پیشگیری از کرونا در اختیار ادارات و مشاغل مختلف قرار داده شده، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که وضعیت مبتلایان به گونه ای پیش نرود که از حالت کنترل خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت انتقال و سرایت کرونا بسیار شدید و سریع است، ابراز کرد: بیماران مبتلا از طریق عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن قادر به انتقال این ویروس به اطرافیانشان هستند.

انتهای پیام/ ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *