صرفه‌جویی بیش از ۶ میلیون مترمکعبی آب در استان همدان

به گزارش غرب ایران منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به انسداد ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان از ابتدای امسال تا کنون گفت: انسداد این چاه‌ها صرفه‌جویی بیش از ۶ میلیون مترمکعبی آب را به دنبال داشته است.

او با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آبی موجود همدان یکی از اولویت‌های اساسی شرکت آب منطقه‌ای همدان محسوب می‌شود، اظهار داشت: برداشت‌های بی‌رویه آب در گذشته سبب شده تا سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان همدان افت کند.

ستوده،  پر کردن چاه‌های غیرمجاز در این زمینه  را به عنوان اولویت شرکت آب منطقه‌ای برشمرد و یادآور شد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون چهار هزار و ۴۴ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان پر شده که صرفه‌جویی ۲۷۹ میلیون مترمکعبی آب را در پی داشته است.

او بیان کرد: سال ۹۸، ۵۴۶ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان پر شد که این اقدام سبب صرفه‌جویی بیش از ۱۵ میلیون مترمکعبی آب در دشت‌های استان شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: از ابتدای فرآیند نصب کنتور‌های هوشمند آب و برق در استان تعداد ۴۸۳۶ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‌های مجاز استان نصب و راه‌اندازی شده است.

ستوده افزود: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون تعداد ۹۱ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‌های مجاز استان نصب شده است که نسبت به تعهد اقتصاد مقاومتی که تعداد ۵۰۰ دستگاه کنتور را هدف گذاری کرده ۱۸ درصد پیشرفت را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *