خودروهای ثبت سفارش شده با نرخ سابق تحویل داده می شود

به گزارش غرب ایران ، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بر فرآیند واگذاری این خودروها نظارت می کنند.
وی اظهار داشت: این ۴۰۰ هزار خودرو قبل از بالارفتن نرخ دلار ثبت سفارش شده بود و مردم پول های درخواستی را به شرکت های سایپا و ایران خودرو واریز کرده بودند.
به گفته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ایران خودرو و سایپا درصدد تحویل بخشی از خودروها بوده و بقیه خودروها را می خواستند با نرخ جدید دلار تحویل مردم دهند.
خجسته ادامه داد: آنها مدعی بودند قیمت خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار آزاد تحویل مشتری می شود درحالی که این سوال مطرح بود که قیمت بازار را چه کسی تعیین می کند.
وی افزود: با توجه به اینکه افراد رانت خوار قیمت خودرو را در بازار آزاد تعیین می کنند نباید این نرخ مبنایی برای قیمت خودرو در شرکت های ایران خودرو و سایپا باشد.
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودروهای خارجی دست چهار خانواده بود که تنها یکی از خانواده ها زندانی شدند.
خجسته ادامه داد: یکی از خانواده ها که هم اینک در زندان به سر می برند ۱۲۵ هزار دستگاه خودرو خارجی وارد کرده بود که وضعیت آنها تعیین تکلیف شد.

** توجه به معیشت مردم در بودجه ۹۸
خجسته معتقد است که بودجه سال آتی باید متناسب با تورم باشد و افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده پذیرفتنی نیست.
وی افزود: حدود ۹۲ درصد بودجه پیش بینی شده برای سال آینده جاری و هشت درصد آن به موضوع عمرانی اختصاص یافته و در مجلس شورای اسلامی بر اولویت معیشت و قرار گرفتن مباحث عمرانی در اولویت های بعدی تاکید شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت اضافه کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه دشمن، منابعی برای عبور از این تحریم ها پیشنهاد شده است؛ از جمله جلوگیری از فرار مالیاتی افراد مشخص، که وزیر امور اقتصادی و دارایی در این زمینه همکاری خوبی داشته است.
خجسته بیان کرد: علاوه بر این ۳۰۰ هزار میلیارد ریال مالیات معوق داریم که مسئولان باید با پیگیری نسبت به وصول آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: با مدیریت و دریافت عوارض گمرکی می توان هزاران میلیارد تومان درآمد کسب کرد در حالیکه کالای قاچاق از مبادی رسمی از زمین و هوا وارد کشور می شد.
این نماینده مجلس با عنوان اینکه منابع ایران با اروپا برابری می کند اظهار داشت: ارزش اموال مازاد دولت ۱۱ برابر نقدینگی کشور یعنی ۱۸ هزار تریلیون تومان است که می توان از این منبع برای بهبود معیشت مردم بهره گرفت.
خجسته با طرح این سوال که آیا نمی توان با ۳۰ دستگاه نظارتی برای افزایش درآمد دولت کاری کرد؟ مدعی شد که به طور حتم کوتاهی و کم کاری در رابطه با معیشت مردم موید نفوذ دشمن است.
وی تاکید کرد: تسویه حساب های شخصی را نباید با معیشت مردم گره زد چرا که مردم ۴۰ سال برای پیروزی و تداوم انقلاب ایستادگی کردند.
نماینده همدان در مجلس دهم وضعیت کنونی کشور را نتیجه نظارت ضعیف نمایندگان مجلس دانست و گفت: نمایندگان مجلس تاکنون به خوبی بر نحوه اجرای قوانین نظارت نداشته اند.
خجسته اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دارای قدرت بالایی است و این قدرت به معنای رفتن نمایندگان دنبال کاسبی و معامله گری و کارهای اقتصادی نیست.

** خروج دام مولد
وی با بیان اینکه دشمن با معیشت مردم بازی می کند اظهار داشت: سودجویان دام مولد را از کشور خارج کرده اند تا سال آینده با مشکل تامین گوشت مواجه شویم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: وارد کردن دام در مقابل صادرات احشام مرغوب و با کیفیت ایران به سایر کشورها کار درستی نیست و از وزیر صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی خواسته ایم پاسخگو باشند.
خجسته اضافه کرد: انتظار می رود مسئولان وضعیت خروج دام از کشور را مدیریت و کنترل کنند چراکه واردات ۵۰ هزار داس گوسفند برای تامین گوشت مصرفی و مورد نیاز کشور هنر نیست بلکه باید از خروج دام از کشور جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *