نصب المان مدافعان سلامت در همدان

به گزارش غرب ایران ؛ شهردار همدان گفت: با هدف قدردانی از تلاش کادر پزشکی به زودی المان مدافعان سلامت که در حال تکمیل است در این شهر نصب می‌شود.

عباس صوفی  در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان همدان بیان کرد: برای نصب این المان ۲ مکان از جمله ابتدای خیابان پرستار و مقابل دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا شهر همدان پیش بینی شده است.

وی درباره نامگذاری خیابانی در همدان به نام مدافعان سلامت نیز گفت: با توجه به نقش کادر سلامت و پرستاران در سلامت در حال حاضر یکی از خیابان های این شهر به نام پرستار مزین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این نشست به بیان آخرین وضعیت تشکیل مرکز تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان و گزارش سفر چهار روزه تیم تخصصی شورای انقلاب فرهنگی به همدان با موضوع تبیین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و موضوع های مرتبط پرداخت.

احمدرضا احسانی افزود: تشکیل مرکز تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان در دستور جلسه مهر ماه سال گذشته شورای فرهنگ عمومی استان با عنوان تبیین ضرورت ایجاد مراکز تخصصی اسلامی مطرح شد.

وی ادامه داد: امام جمعه همدان در این نشست با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود کشور برای تربیت مربیان، استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تشکیل مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوان را خواستار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: استاندار همدان نیز به عنوان نایب رییس شورای فرهنگی عمومی بر اهمیت و ضرورت برخورد حرفه ای و تخصصی با مباحث اسلامی و دینی تاکید کرده و  رشد، تربیت و تعالی جامعه را در گرو فراهم کردن برنامه های لازم برای تربیت دینی دانست.

احسانی بیان کرد: با توجه به تاکید این ۲ مسوول بر اهمیت مساله بنابراین در اولین فرصت کمیته ای تخصصی تربیت دینی کودکان و نوجوانان با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و با دبیری فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان همدان تشکیل شد.

وی افزود: یکی از مصوبات این کمیته این بود که بعد از جلسات تخصصی و در صحن شورا، اساسنامه مرکز تخصصی تربیت دینی تنظیم و آماده و در شورا ارائه شود که پیش نویس آن برای دریافت نظر شورای فرهنگ عمومی به دبیرخانه این شورا ارائه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه در ۱۷ اسفند سال گذشته در جلسه شورای فرهنک عمومی جزئیات اسانامه مطرح و مقرر شد مرکز تخصصی تربیت دینی به عنوان سازمان مردم نهاد یا کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی تصویب شد.

احسانی ادامه داد: مقدمات این مرکز تخصصی تربیت دینی کودکان و نوجوانان مهیا شده و به ۲ شکل یعنی مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوان فعالیت خود را آغاز کرده و هم به خاطر حمایت مالی به عنوان سمن به ثبت می رسد.

وی درباره نتایج سفر تیم تخصصی شورای انقلاب فرهنگی به همدان نیز گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی سه سند شامل نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه مهندسی فرهنگی کشور مصوب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: نقشه مهندسی فرهنگی کشور یکی از تاکیدهای رهبر فرزانه انقلاب در سال ۸۳ بود که ۱۰ سال مغفول ماند سپس از ۹۳ شروع شد و عملیات اجرایی آن پس از تشکیل ستاد هماهنگی و راهبری نقشه فرهنگی کشور ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی شروع شد.

احسانی اضافه کرد: هدف از تشکیل این ستاد هماهنگی و راهبری نقشه مهندسی فرهنگی کشور، بررسی و مطالعه وضعیت شاخص های فرهنگی کشور ، احصا نیازهای و مسائل جامعه، احصای ظرفیت ها و توانمندی ها فرهنگی و هنری مناطق مختلف کشور، شناسایی مشکلات و موانع فرهنگی، جلوگیری از جزیره ای عمل کردن، اقدام های موازی و سلیقه ای در حوزه فرهنگ است.

وی ایجاد زمینه مناسب برای طراحی مجموعه ای واحد ، توانمند و قوی و دارای اختیارات قانونی به منظور برنامه ریزی و سیاست گذاری فرهنگی، ایجاد هماهنگی و هم افزایی و هم گیری در برنامه ریزی و اجرای فعالیت فرهنگی و در نهایت تدوین سند جامع  مهندسی فرهنگی به عنوان نقشه راه توسعه فرهنگی شورای فرهنگ عمومی کشور و استان را از دیگر اهداف برشمرد.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان همدان به عنوان نماینده ستاد هماهنگی مهندسی فرهنگی کشور انتخاب شده اظهار داشت: طبق آسیب شناسی صورت گرفته، شورای فرهنگ عمومی استان ها در بخش اختیارات قانونی، اجرا و ضمانت اجرایی مصوبات دارای اشکال هستند.

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *