احتمال برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه بوعلی‌سینا در نیمه دوم تیرماه

به گزارش غرب ایران ؛ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا اعلام کرد: نیمه دوم تیرماه محتمل‌ترین سنارویی است که برای زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانسگاه بوعلی سینا به صورت حضوری وجود دارد.

دکتر حسن ساری‌خانی با اشاره به اینکه دروس نظری که به صورت مجازی برگزار می شوند تا پایان خردادماه فرصت دارند تا درس مربوطه را به اتمام برسانند، افزود: برای برگزاری امتحانات پایان ترم در تلاش هستیم تا در صورت امکان دانشکده‌های دانشگاه را به دو گروه مجزا تقسیم بندی کنیم؛ برای مثال امتحانات شش دانشکده را در مرحله اول و مابقی دانشکده‌ها را در نوبت بعدی برگزار کنیم، با این کار حضور افراد در دانشگاه به منظور حفظ سلامتی آنها به حداقل رسانده می‌شود که برگزاری امتحانات پایان ترم حداکثر به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین درباره زمان برگزاری امتحانات مقطع کارشناسی ارشد بیان کرد: این امتحانات در صورت امکان در نیمه دوم تیرماه برگزار خواهد شد در غیر این صورت شهریورماه آخرین زمان ممکن برگزاری امتحانات است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که امتحانات مقطع دکتری را از سایر مقاطع جدا کنیم، گفت: در صورت امکان این امتحانات در شهریورماه برگزار خواهد شد همچنین برای برگزاری آزمون جامع مقطع دکتری منتظر اعلام زمان برگزاری آزمون زبان خارجه از سوی سازمان امور دانشجویان هستیم تا بعد از آن، آزمون جامع را در صورت امکان در نیمه دوم تیرماه یا شهریورماه برگزار کنیم.

ساری‌خانی با اشاره به اینکه آن دست از دروس عملی که امکان برگزاری آن به صورت مجازی میسر نبوده است، به صورت محدود و فشرده قبل از برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار خواهند شد، ادامه داد: دروس تربیت بدنی و سایر دروس عملی که قابلیت برگزاری تدریس به صورت مجازی را دارند، به صورت مجازی دنبال خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی سینا تا پایان شهریورماه اجازه ورود به ایران را ندارند، مطرح کرد: این دانشجویان دروس خود را از طریق اینترنت و درس افزار مجازی دنبال می‌کنند، البته برخی از این دانشجویان به علت مهیا نبودن زیرساخت لازم برای دسترسی به اینترنت در کشور خود، امکان دسترسی به سامانه آموزش مجازی را ندارند.

ساری خانی با تأکید بر اینکه در جلسه هم اندیشی رؤسای دانشگاه های منطقه ۴ درباره بازگشت حضوری به دانشگاه در تاریخ ۱۷ خردادماه که چندی پیش توسط رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد، صحبت شد، اظهار کرد: در این جلسه درباره بازگشت حضوری به دانشگاه تصمیمی گرفته نشد اما مطرح شد که در صورت عدم برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری این امکان توسط دانشگاه‌های منطقه ۴ و همجوار استان فراهم شود تا دانشجو بتواند در استان محل سکونت خود امتحان دهد.

وی در پایان موارد اشاره شده را محتمل ترین سناریوهای موجود عنوان کرد و یادآور شد: به علت ناشناخته بودن رفتار کروناویروس و مبهم بودن شرایط هنوز تصمیم قطعی درباره بازگشت حضوری به دانشگاه گرفته نشده چراکه سلامتی و امنیت روانی دانشجویان و دانشگاهیان برای ما حائز اهمیت است و به دانشجویان این اطمینان را خواهیم داد به گونه ای تصمیم گیری خواهد شد که سلامت افراد به خطر نیفتد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دانشگاه پیام نور در سطح بین‌الملل دارای رتبه ۱۱۳۴است

غرب ایران - رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به آغاز تکمیل ظرفیت رشته کارشناسی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ مرکز واحد با ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو در استان همدان داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *