۱۰۰ دستگاه دیالیز در همدان فعال شد

به گزارش غرب ایران ؛رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به دنبال شیوع کرونا یک هزار دستگاه دیالیز در کشور فعال شده که ۱۰۰ دستگاه از این تعداد متعلق به همدان است.

رشید حیدری مقدم اظهار داشت: همچنین هفت درصد از تخت های آی.سی.یو فعال شده بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور معادل ۲۵ تخت متعلق به استان همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: سه دستگاه سی.تی.اسکن به تعداد دستگاه های موجود در استان در دو ماه گذشته اضافه شده و به بیمارستان های سینا، شهید بهشتی و بیمارستان بعثت همدان اختصاص یافته است.

حیدری مقدم درباره محل تامین اعتبار خرید این دستگاه ها بیان کرد: برای خرید برخی از دستگاه ها ۸۰ درصد اعتبار از منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۲۰ درصد از محل درآمد دانشگاه علوم پزشکی همدان و هزینه خرید برخی از تجهیزات نیز ۵۰ درصد همدان و نیمی دیگر توسط وزارتخانه تامین شده است.

وی ادامه داد: به تازگی نیز چهار دستگاه «بای پپ» دستگاه تنفسی فوق العاده خوب است و چهار دستگاه نبولایزر توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان خریداری شده است.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا هفتم اردیبهشت امسال ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *