ورود به محیط زیست همدان تا نیمه خرداد ممنوع است

به گزارش غرب ایران ؛ معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: ورود به مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان تا نیمه خرداد امسال ممنوع است.

مهدی صفی خانی بیان کرد: حتی در صورت حل چالش همه گیری ویروس کرونا، از نیمه اردیبهشت به علت آغاز زاد و ولد گونه های جانوری، اجازه تردد و حضور شهروندان در مناطق تحت مدیریت محیط زیست داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: نیمه اردیبشهت تا خرداد فصل زادآوری جانوران محسوب شده و هر گونه استرس و نگرانی برای گونه های جانوری آسیب زا است بنابراین ورود افراد به این مناطق در این ایام ممنوع می‌شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: فصل بهار در همدان به عنوان فصل طبیعت گردی محسوب شده و بیشتر شهروندان مسیرهای مشخصی را برای حضور در طبیعت و استفاده از زیبایی های این نعمت خدادادی می پیمایند.

صفی خانی ادامه داد: با توجه به تاکید عوامل بهداشتی برای پیشگیری از تجمع و ازدحام، با وجود قرار گرفتن افراد در فضای باز طبیعت ولی از ورود آنها به عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست جلوگیری می‌شود.

وی گفت: هر چند احتمال سرایت این ویروس از انسان به گونه‌های جانوری از منظر علمی ثابت نشده است اما پیش از بروز این موضوع باید تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کرد چرا که در صورت سرایت به حیوان و بازگشت مجدد ویروس به انسان، این ویروس با شکل جدید و خطرناک تر خواهد بود.

صفی خانی اظهار داشت: سیزده بدر امسال، طبیعت همدان به معنای واقعی روز طبیعت را تجربه کرد چرا که شاهد شکسته شدن شاخه درختان، رها کردن زباله در طبیعت، آزار و اذیت حیوانات و خسارت به طبیعت نبودیم.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده است که ممنوعیت تردد برای این مناطق پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *