خسارت تگرگ و سرما به بیش از ۹ هزار هکتار از باغات استان همدان

به گزارش غرب ایران ، شهرام پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان در جمع خبرنگاران به صورت زنده اینستاگرامی از خسارت تگرگ و سرمای امسال به ۹ هزار و ۲۴۴ هکتار از باغات استان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت:بارش تگرگ و سرمای چند روز اخیر امسال در استان همدان به باغات استان خسارت وارد کرد و تولید محصولات باغی استان تا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافت.

او با بیان اینکه باغداران باید با کودپاشی و عملیات‌های از پیش انجام شده زمان تولید محصول را عقب می‌انداختند افزود: میزان خسارت به باغداران استان یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: قبل از سرما کود فسفات و نیترات را در اختیار باغداران و کشاورزان مزارع قرار دادیم که تاثیر زیادی بر روی کاهش خسارات سرما و تگرگ داشته است.

پرورش ادامه داد:کشاورزان مزارع هم باید از کود‌های ازت، فسفات و میکرو استفاده کنند تا کاهش خسارت به مزارع خود را بر اثر تغییرات دمایی کاهش دهند.

او با بیان اینکه در استان ۷۷ هزار و ۲۳۴ هکتارباغات داریم افزود: هم اکنون ۶۸ هکتار از آن‌ها بارور است و پیش بینی می‌کنیم امسال از این باغات    ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تن محصولات باغی برداشت شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد

غرب ایران -تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۶ سهمیه به مهم‌ترین آوردگاه ورزشی ایران خواهد رفت که البته اسامی نفرات اعزامی به المپیک پاریس باید از سوی کادر فنی اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *