صادرات ۱۳۲ میلیون دلاری از گمرک همدان

به گزارش غرب ایران ،مدیرکل گمرک استان همدان گفت: در ۱۱ ماه امسال ۵۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۲ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

مرتضی نجفی‌مقدم، مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه ارزش ریالی کالا‌های صادر شده از گمرک استان ۱۴۶۱ میلیارد تومان بوده است گفت: صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ریالی ۶۰ درصد و از نظر وزنی و ارزش دلاری به ترتیب ۴۶ درصد و ۲۳ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به کالا‌های صادر شده از مبدأ گمرک استان همدان اضافه کرد: کشمش، میلگرد عاج دار، سیم مسی بدون عایق، فروسیلیس، انواع کلینکر و سیمان خاکستری، انواع چینی آلات بهداشتی، انواع شور و ترشیجات، وازلین بهداشتی و صنعتی، سیمان سفید، لبنیات، سیر و سفال از عمده کالا‌های صادراتی استان در ۱۱ ماهه امسال بوده است.

نجفی مقدم ادامه داد: عراق، ترکیه، افغانستان، چین، پاکستان، روسیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس، کشور‌های آسیای میانه، لهستان و هلند کشور‌های مقصد صادرات استان همدان بوده است.

او با اشاره به کاهش صادرات فرش استان افزود: با توجه به اینکه آمریکا صادرات فرش ایران را ممنوع کرده، میزان صادرات فرش استان همدان نیز نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته البته میزان محدودی به کشور‌های دیگر صادر شده و سپس به آمریکا ارسال شده است، اما با توجه به اینکه مقصد عمده فرش دستبافت ایران آمریکا بود، میزان صادرات این کالا کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان خوب بوده است ابراز کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی مربوط به کشمش بوده و بعد از آن مواد صنعتی و معدنی بیشترین صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.

او عنوان کرد: در ۱۱ ماهه امسال افزون بر ۵۲۴۰ تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ارزش ریالی ۱۲۱ میلیارد تومان از گمرکات استان وارد شده است.

نجفی مقدم در ادامه گفت: واردات استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۱ درصد و از نظر دلاری ۱۵ درصد و از نظر ریالی ۱۶ درصد افزایش داشته که نشان دهنده رونق تولید در استان بوده است.

او با تأکید بر اینکه کالا‌های مصرفی از گمرک استان ترخیص نشده است، تصریح کرد: عمده کالا‌های وارداتی استان مواد اولیه و ماشین آلات بوده و کالای مصرفی از گمرک استان وارد نشده است.

این مقام مسئول افزود: گرانول پروپیلن، کلاف رنگی، کویل آلومینیوم، الکترود گرافیکی کوره، بذر سیب زمینی، پودر قالب گیری، انواع قطعات کوچک خودرو و کوره برای خطوط تولید چینی آلات بهداشتی از جمله کالا‌های وارداتی استان همدان در ۱۱ ماهه امسال بوده است.

مدیرکل گمرک استان همدان آلمان، اردن، ترکیه چین، امارات متحده عربی و اوکراین، جمهوری کره جنوبی، هند، سوئد و هلند را کشور‌های مبدأ واردات استان دانست.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد

غرب ایران -تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۶ سهمیه به مهم‌ترین آوردگاه ورزشی ایران خواهد رفت که البته اسامی نفرات اعزامی به المپیک پاریس باید از سوی کادر فنی اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *