۱۷۹ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان همدان تایید صلاحیت شدند

به گزارش غرب ایران ؛ رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان گفت: بر اساس آخرین اعلام شورای نگهبان صلاحیت ۱۷۹ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان تایید شده است.

حجت الاسلام جلال مرادی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان گفت: در هیئت نظارت استان همدان ۱۴۱ نفر صلاحیتشان تایید شد و با بررسی اعتراض افراد رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان تعداد افراد تایید صلاحیت شده برای انتخاب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان همدان  به ۱۷۹ نفر رسید.

او با بیان اینکه  از افراد تایید شده در هیئت نظارت استان در دور  نخست   ۳ نفر در شورای نگهبان صلاحیتشان تایید نشد ادامه داد: شورای نگهبان از بین اعتراض افراد رد صلاحیت شده و عدم احراز صلاحیت شده استان همدان ۴۱ نفر را تایید کرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان گفت:این سه نفری که در شورای نگهبان به تازگی رد صلاحیت شده اند امروز و فردا برای اعتراض می‌توانند به هیئت نظارت استان و یا دفتر هیئت نظارت مستقر استادیوم تختی تهران مراجعه کنند.

مرادی ادامه داد: در بین افرادی که صلاحیتشان تایید شده است نام هیچ یک از نمایندگان فعلی و ادوار گذشته که در هیئت‌های اجرایی  و یا هیئت نظارت استان تایید نشده بودند به چشم نمی‌خورد.

او ادامه داد: در این دور از انتخابات به طور متوسط برای هر کرسی از مجلس شورای اسلامی ۲۰ نفر در استان رقابت می‌کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان گفت: برای این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های همدان و فامنین ۶۳ نفر، در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ ۳۹ نفر، در شهرستان ملایر ۲۶ نفر، در شهرستان تویسرکان ۹ نفر، در شهرستان اسدآباد ۷ نفر، در حوزه شهرستان‌های رزن و درگزین ۱۸ نفر،و در شهرستان نهاوند ۱۷ نفر رقابت می‌کنند.

بیشترین تایید صلاحیت شدگان شورای نگهبان مربوط به حوزه شهرستان های بهار و کبودراهنگ است.

انتهای پیام/خ

 

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *