۵۹۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش غرب ایران استاندار همدان گفت: امسال در دهه فجر در بخش عمرانی و اقتصادی  ۵۹۰ پروژه با اعتبار هزار میلیارد تومان و با اشتعالزایی هزار و ۱۷۵ نفر در استان همدان افتتاح شده و یا کلنگ زنی می‌شود.

سید سعید شاهرخی استاندار همدان  در جمع اصحاب رسانه بابیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی استکبار و استبداد از کشور و مردم ما دور شد اظهار داشت: نتیجه قیام مردم احیای ارزش‌های دینی و تجلی اراده مردم در اداره کشور تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: آنچه رمز شکل‌گیری پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است وجود رهبری امام(ره)، مقام معظم رهبری و حضور یکپارچه مردم در عرصه‌های مختلف است، مردمی نه در بزنگاه‌ها حضوری جدی داشته و دارند.

استاندار همدان اصلی‌ترین سرمایه نظام اسلامی را مردم دانست و ابراز کرد: ایستادگی در برابر رژیم طاغوت، ایستادگی در برابر گروهک‌های منحرف، حضور در دوران دفاع مقدس، ایستادگی در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان و رویارویی با دشمن در عرصه‌های مختلف ازجمله مصادیق پایبندی و تعهد مردم به انقلاب اسلامی و ارزش‌ها است.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی‌های هرساله ۲۲ بهمن، عنوان کرد: حضور مردم در پاسخ به رفتار خصمانه امریکا و ترور شهید سیلمانی پاسخی دندان‌شکن به دشمن بود که سبب برهم خوردن محاسبات آنها شد.

شاهرخی تصریح کرد: حضور مردم، تعهد آنها به انقلاب و پایبندی‌شان به آرمان‌ها و ارزش‌ها، مسئولیت ما مسئولان را در خدمت‌رسانی به مردم بیشتر می‌کند.

وی درباره انتخابات نیز بیان کرد: انتخابات ظرفیت بزرگی در قانون اساسی است که نماد جمهوریت نظام اسلامی به شمار می‌آید یعنی اصلی که حق تعیین سرنوشت، نحوه اداره کشور و انتخاب نخبگان برای قانون‌گذاری را به خود مردم سپرده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه تمامی انتخابات برگزارشده در جمهوری اسلامی ایران حقیقی، مهم و تأثیرگذار است، عنوان کرد: در ستاد انتخابات تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخاباتی پرشور، حداکثری و رقابتی ایجاد کردیم تا زمینه حضور حداکثری مردم نیز فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه همچنان اولویت ما توجه به معیشت مردم، اشتغال و است، اظهار داشت: سیاست ما حرکت بر مبنای برنامه است که بر همین اساس نیز برنامه راهبری سند توسعه سه‌ساله استان همدان را تصویب کردیم که هم‌اکنون نیز دستگاه‌های اجرایی بر همین اساس حرکت می‌کنند.

شاهرخی تصریح کرد: هر سه ما یک‌بار عملکرد دستگاه‌ها بر اساس سند توسعه استان همدان موردبررسی قرار می‌گیرد که در آخرین ارزیابی نیز خوشبختانه بیشتر دستگاه‌ها یا جلوتر یا برابر برنامه در حال حرکت هستند هرچند برخی دستگاه‌ها نیز از برنامه عقب‌مانده‌اند که دلایل آن قابل‌بررسی است.

وی با اعلام اینکه امسال بر اساس سند توسعه استان همدان ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و ۱۸ هزار شغل ایجادشده است، گفت: امسال در دهه فجر در بخش عمرانی و اقتصادی ۵۹۰ پروژه بااعتبار هزار میلیارد تومان و با اشتعال‌زایی هزار و ۱۷۵ نفر افتتاح‌شده و یا کلنگ زنی می‌شود.

استاندار همدان افزود: از ۵۹۰ پروژه ذکرشده ۵۰۵ پروژه بااعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان متعلق به بخش عمرانی است که از این تعداد نیز قرار است ۳۶۵ پروژه افتتاح و مابقی آنها کلنگ زنی شود.

وی با اعلام اینکه در دهه فجر ۸۵ پروژه اقتصادی از مجموع پروژه‌های اعلام‌شده نیز اقتصادی هستند، عنوان کرد: در این بخش نیز ۸۵ پروژه بااعتبار ۴۹۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

شاهرخی درباره وضعیت فرودگاه همدان نیز بیان کرد: فرودگاه ازجمله فرودگاه‌های خوب کشور است به همین دلیل نیز سعی کردیم با برنامه‌ریزی و ایجاد خط‌های پروازی آن را فعال کنیم.

وی با اعلام اینکه برای ایام عید در تلاشیم خط پرواز استامبول را ایجاد کنیم، افزود: هم‌اکنون به‌جز دو پرواز برای مشهد برقرار بوده که قرار است یک پرواز دیگر نیز اضافه شود کما اینکه علاوه برقراری پرواز کیش و همدان- تهران، در تلاشیم پرواز همدان- شیراز- قشم را هم راه‌اندازی کنیم.

شاهرخی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر حمایت خاص وی از یکی از نمایندگان همدان بیان کرد: حضور و دعوت از نمایندگان برای شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی یک امر عادی است چراکه آنها طبق قانون عضو این شورا هستند اما این موضوع سبب نمی‌شود که ما اجازه استفاده از امکانات و اموال دولتی برای انتخابات را به آنها بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه قانونی نمایندگان برای ما محترم است، عنوان کرد: من منتخب دولت هستم و نه نمایندگان پس بدانید ما در این انتخابات عهد کردیم در برگزاری انتخابات بی‌طرف باشیم چراکه بدترین معامله این است که کسی آخرتش را به خاطر دنیای کسی بسوزاند.

استاندار همدان تأکید کرد: از عزیزان هیئت نظارت نیز می‌خواهیم نظارت و اقدامشان را بر اساس مور قانون انجام دهند موضوعی که ما آن را به فال نیک می‌گیریم چراکه این نظارت سبب می‌شود از حق مردم و اراده آنها دفاع کرده و مانع از سوء برخی افراد و گروه‌ها استفاده شویم.

وی افزود: من طرفدار هیچ کاندیدا و یا نماینده‌ای نیستم و رای من نیز محفوظ است که آن را محرمانه در صندوق رأی می‌اندازم پس بدانید از هیچ‌کس هم طرفداری نمی‌کنم.

شاهرخی درباره لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری استان همدان نیز اظهار داشت: همدان به‌ویژه پس از برگزاری همایش‌های بین‌المللی موردتوجه گردشگران قرارگرفته است موضوعی که ما نیز باید متناسب با آن زیرساخت‌هایش را مهیا کنیم.

وی با اعلام اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی نیز استان همدان رتبه اول را به دست آورده است، گفت: در بین ۳۱ استان توانستیم رتبه اول را در بخش واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی به دست آوریم به‌گونه‌ای که ۲۳ تا ۲۶ درصد واگذاری پروژه‌های کشور متعلق به همدان است موضوعی که سبب اول شدن ما در بخش اقتصاد مقاومتی در کشور نیز شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در تلاشیم امسال نیز ۷۰ پروژه نیمه‌کاره را به بخش خصوصی واگذار کنیم، اعلام کرد: در ایام‌الله دهه فجر برای افتتاح پروژه‌ها وزیر اقتصاد، وزیر ورزش و جوانان، وزیر میراث فرهنگی و یکی از معاونان رئیس‌جمهور به همدان سفر می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان با توجه دولت به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل‌شده است، مطرح کرد: ۲ هزار و ۴۴ پروژه استان همدان دارای ردیف هستند که از این تعداد نیز ۸۴ پروژه مانند راه‌آهن جز پروژه‌های ملی به شمار می‌آیند.

شاهرخی افزود: شش هزار میلیارد تومان جمع پروژه‌های ملی و استانی همدان است که توانستیم در شرایط کنونی کشور و باوجود اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان آنها را فعال نگه‌داریم.

وی همچنین از برکناری احتمال ۵ تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی همدان خبر داد و گفت: در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی استان همدان از ۵ مدیر فعال تقدیر شده و به ۵ مدیر کم‌کار نیز تذکر جدی و کتبی می‌دهیم تذکری که اگر نتوانند آن را اجرایی کنند اخراج می‌شوند.

استاندار همدان تصریح کرد: ما باکسی شوخی نداریم چراکه مدیران باید اهل ریسک باشند و خودشان را فدای مردم کنند اگر نتوانند این کار ا انجام دهند باید جای خود را به مسئولی بدهند که بتواند این کار را بکند.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *