اظهارات سست و بی‌اساس برخی مسئولان سبب تضعیف وحدت جامعه می‌شود

به گزارش غرب ایران، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی  در خطبه‌های نماز جمعه همدان  با اشاره سخنان امیرالمومنین علی(ع) درباره عوامل شکست مردم کوفه و تضعیف جامعه مسلمانان اظهار داشت: حضرت امیر(ع) خواسته‌های پراکنده، وحدت نداشتن در جامعه و اقدام بر تفرقه افکنی آن هم با تکیه بر اختلاف سلیقه را از جمله این عوامل معرفی می‌کنند.

وی افزود: گاهی افراد در برخی فضاها احساس تکلیف اضافی می‌کنند، یعنی کسی می‌خواهد وارد فضای انتخابات شود در حالی که می‌داند بهتر از او برای این کار وجود دارد که این عمل آنها سبب تضعیف جامعه می‌شود چرا که افرادی که دل در گروه اسلام و انقلاب مبتنی بر ولایت دارند و به ارزش‌ها پایبند هستند از تفرقه و پراکندگی در جامعه پرهیز می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه  ابراز برخی ادعاها از سوی افراد آن هم بدون دلیل از دیگر عوامل تضعیف جامعه به شمار می‌آید گفت: سیاسیون و مسئولان اگر باور دارند که مرام‌نامه ما نهج‌البلاغه  است پس آن را مطالعه کنند و بدانند سخنان بی پایه و اساس سبب تضعیف جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی مسئولان در رابطه با شورای نگهبان ادعاهایی دارند، ابراز کرد: فارغ از صحت و سقم یک موضوع، بیان یک سری از مطالب سبب شادی دشمن می‌شود و جامعه را به سمت سستی می‌برد.

 شعبانی طرح ادعای بی‌دلیل از سوی مسئولان ارشد نظام را سبب تضعیف جامعه دانست و عنوان کرد: بروز و انجام رفتارهای سست که سبب امیدواری دشمن می‌شود از دیگر عوامل تضعیف کننده جامعه به‌شمار می‌آید یعنی اگر در جامعه ما مسئولی رفتار و یا سخن سستی را بیان کنند به فرموده حضرت امیر(ع) سخنان آنها تضعیف جامعه را به‌دنبال دارد.

وی با تاکید براینکه مسئولان کشور به‌ویژه مسئولان امور خارجه باید از سخنان و رفتارهای سست پرهیز کنند، افزود: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند حق با استقامت و جدیت درک می‌شود مانند وقتی که مردم شاه را از کشور بیرون کردند  یا در برابر آمریکا ایستادند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان درباره طرح معامله قرن نیز بیان کرد: جان مایه این طرح یهودی‌سازی خالص فلسطین است و طرحی که بنا دارد کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند آن وقتی هم اکنون ۳ میلیون فلسطینی در این مکان ساکن هستند.

وی اظهار داشت: پیشنهاد کنندگان این طرح به دنبال یهودی‌سازی فلسطین هستند و وعده‌ای به فلسطینیان دادند مبنی براینکه در آینده کشوری خواهند داشت، هر چند آمریکایی‌ها و رژیم غاصب اسراییل به خوبی می‌دانند طرح معامله قرن یک طرح شکست خورده است.

شعبانی با تاکید براینکه طرح معامله از سوی آمریکایی‌ها سبب شد وحدتی بین نیروهای مقاومت و مسلمان درباره فلسطین ایجاد شود، ابراز کرد: سبب تاسف است برخی کشورهای شیخ نشین منطقه مانند آل سعود که هم وزن یهود هستند  از این طرح حمایت کردند و آن را به رسمیت شناختند.

وی تاکید کرد: آمریکا و اسراییل بداند با ارائه این طرح نمی‌توانند مانند از بین رفتن اسراییل شوندچرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسراییل ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان درباره اتفاقات رخ داده در عراق و راهپیمایی میلیونی آنها مطرح کرد: تجمعات مردم پاکستان در دفاع از فلسطین و یمن، سقوط هواپیمای آمریکایی به دست طالبان نشان داد انتقام سخت ما یک فرآیند مستمر است  و همان طور که شاه را از کشور بیرون کردیم، آمریکا را نیز از منطقه بیرون می‌کنیم.

وی درباره لزوم رسیدگی به مناطق سیل زده کشور توسط مسئولان نیز بیان کرد: هم اکنون جمعی از جوانان انقلابی همدان در مناطق سیل زده حضور یافته و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

شعبانی با گرامیداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام (ره)به میهن اسلامی نیز عنوان کرد: حضرت امام(ره) وقتی ۱۲ بهمن وارد کشور شدند گزارشی واقعی از شرایط دوران پهلوی ارایه کردند و لازم است جوانان، تاریخ معاصر را مطالعه کنند و با وقایع آشنا شوند آنهم با مطالعه متون مستند و یا افرادیکه آن زمان را درک کردند.

وی با بیان اینکه امام (ره) در سخنرانی خود آرمان‌ها و اهداف انقلاب را ترسیم کرده و درباره ابعاد مختلف کشور در بخش‌های اقتصادی، عزت، اقتدار، فرهنگ وغیره نکاتی را بیان کردند، گفت: زخم‌های بسیاری در انقلاب و دفاع مقدس بر تن بسیاری نشست تا این انقلاب نتیجه دهد به همین دلیل مسئولان بدانند که در برابر خون شهدا باید پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در استان پاسخگویی مسئولان و احساس مسئولیت آنها در برابر خون شهدا را از مظاهر تقوا بر شمرد و بیان کرد: خداوند توفقی دهد ما با عزت و استقامت انقلاب را به دست صاحب حقیقی‌اش برسانیم.

 انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *