افزایش ۴۲ درصدی صادرات از همدان

به گزارش غرب ایران مرتضی نجفی مقدم مدیر کل گمرک استان همدان ، با بیان اینکه در ۱۰ ماهه نخست  امسال از لحاظ وزنی، ۵۲۸ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۹۵۸ کیلو گرم صادرات استان همدان بوده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ در صد افزایش داشته است.

او ارزش دلاری صادرات امسال را بیش از ۱۰۴ میلیون دلار برشمرد و بیان کرد:این صادرات نسبت به ۱۰ ماهه پارسال از لحاظ دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک استان همدان گفت: عمده کالا‌های صادراتی این استان شامل میل گرد آجدار، سیم مسی بدون عایق، انواع کشمش، فرو سیلیس هستند که به کشور‌های عراق، ترکیه، افغانستان، چین، پاکستان و روسیه بوده است.

نجفی مقدم ادامه داد: امسال صادرات سیب زمینی از لحاظ وزنی بیش از ۹۶۱ هزار و به لحاظ ارزشی ۳۵۹ هزار و ۱۳۰ دلار بوده است.

او افزود: در ۱۰ ماهه امسال سیر از استان همدان به لحاظ وزنی ۵۳۰ هزار و ۹۴۶ کیلو گرم و به لحاظ ارزشی ۵۶۸ هزار و ۱۱۳ دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.

مدیر کل گمرک استان همدان با بیان اینکه وزن صادراتی کشمش از استان همدان بیش از ۱۵ میلیون بوده است، ادامه داد:ارزش دلاری این محصول بیش از ۱۹ میلیون دلار است.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *