همه اسناد تا سال آینده تک برگی می شوند

به گزارش غرب ایران، اصغر پیرهادی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک همداندر جمع خبرنگاران گفت: ۳۱۸ هزار سند تک برگ از ابتدای سال ۸۹ تاکنون در این استان صادر شده‌است.

او با بیان اینکه بر این اساس از سال ۹۹ هیچگونه خدمتی به دارندگان دفترچه‌های قدیمی اسناد ارائه نمی‌شود افزود: برخی از شهروندان تعلق خاطر به دفترچه‌های اسناد منگوله دار دارند و نسبت به تعویض آن‌ها اقدامی نمی‌کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان ادامه داد: اسناد تک برگ به علت ضریب امنیت بالا، جلوگیری از معامله مجهول، جعل و داشتن مختصات کامل ملک تمامی دغدغه‌های مردم را رفع می‌کند.

پیرهادی ادامه داد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت نسبت به تغییر دفترچه به اسناد تک برگی اقدام کنند هرچند قرار است تفاهم نامه‌هایی با اداره کل پست و دفترخانه اسناد منعقد شود تا به جای تردد به ادارات زیر مجموعه به نزدیکترین حوزه پستی و دفترخانه اسناد مراجعه کنند.

او تاکید کرد: در صورت مراجعه افراد برای دریافت اسناد تک برگی آن‌ها به شهرداری ارجاع داده نمی‌شوند مگر اینکه به شارع، معبر و گذر تعریف شده تجاوز کرده و ملک آن‌ها با مشخصات قید شده در سند همخوانی نداشته باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان ادامه داد: هر جلد سند تک برگ ۵۰ هزار تومان است که با در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها دریافت یک سند تک برگی برای متقاضی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

پیرهادی بیان کرد: اگر حدود سند با محل تطبیق داشته باشد در کمتر از یک هفته سند تک برگی برای متقاضی صادر می‌شود، اما اگر نیاز به اصلاح باشد این زمان افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: هر چند درصدد کم کردن زمان صدور زمان سند تک برگی با حذف بروکراسی و بهره گیری از قانون کاداستر هستیم.

پیرهادی ادامه داد: هم اینک در همدان بیش از ۷۱۷ هزار سند وجود دارد که ۴۸۸ هزار مورد آن اسکن شده و مابقی تا پایان سال آینده اسکن می‌شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر

غرب ایران - جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *