اتمام‌حجت استاندار همدان با مدیران عافیت‌طلب: برای پیشرفت استان باید دل به دریا زد

به گزارش غرب ایران، سید سعید شاهرخی،  در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: اولویت نخست برای ما سرمایه‌گذاری و اشتغال است و از ابتدای اجرای طرح سند توسعه راهبردی استان تاکنون ۴۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان آن آورده متقاضیان و بقیه، تسهیلات بانکی بوده است.

وی گفت: بنیاد مسکن با ۳۴۴ درصد بیشترین کار را در زمینه اشتغال‌زایی انجام داده و بیشترین بار در این حوزه هم بر دوش بهزیستی، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش بوده است.

شاهرخی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان بیان کرد: همدان دومین استان کشور از نظر مقدار بارندگی در ابتدای سال بود، اما به دلیل وجود سدهای متعدد که از چند سال پیش‌ساخته، کمترین خسارت مالی و جانی به مردم وارد شد.

وی اعلام کرد: کارهای خوب به یادگار مانده از سال‌های گذشته موجب شد که تهدید سیل برای همدان تبدیل به فرصت شود به‌طوری‌که ۱۸ هزار واحد مسکونی از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران بازسازی یا تعمیر شد.

شاهرخی، انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح را از کارهای خوب انجام شده دانست و افزود: دشت کبودراهنگ با این کار نجات یافت و ۳ میلیون مترمکعب پساب هم به منطقه ویژه جهان‌آباد اختصاص یافته است.

مدیران عافیت‌طلب کنار بروند؛ زیر پای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنید

استاندار همدان با بیان اینکه اقدامات خوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان انجام شده، گفت: پیشرفت استان به برکت وقار و آرامش تأمین شده و در ناآرامی‌های اخیر، آرامش استان موجب عصبانیت ضدانقلاب در خارج از کشور شد.

شاهرخی افزود: با خداوند و مردم عهد کرده‌ایم که همه کارهایمان برای رساندن سود به مردم باشد و قدمی برای ایجاد اختلاف برنداریم و اگر دعوایی هم هست برای مردم است و برای منافع خود دعوایی نداریم.

وی تصریح کرد: مردم ولی‌نعمت ما بوده و وظیفه ما خدمتگزاری و نوکری است و هر فردی که این را نمی‌خواهد باید پست و میز خود را تحویل داده و دنبال کار دیگری برود.

طولانی شدن برخی طرح‌ها ننگ است

استاندار همدان، طولانی شدن روند اجرای برخی طرح‌ها را ننگ دانست و تصریح کرد: هر کس مجوزی برای طرحی صادر کرده باید برداشتن موانع سر راه آن را هم تضمین کند.

شاهرخی با بیان اینکه مدیران ما باید خطرپذیر باشند، افزود: اگر مدیران استان بر اساس قانون عمل کنند؛ نباید از هیچ دستگاه نظارتی بترسند زیرا مدیری که نمی‌خواهد تن به آب زده و خیس شود موجب ضرر استان می‌شود.

وی بر ایجاد بسترهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذار در استان تأکید کرد و گفت: با دریافت عوارض از مردم نمی‌توان شهر را متحول کرد و باید زیر پای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنیم.

شاهرخی مطرح کرد: سرمایه‌گذاری، جریان سیالی است که در صورت برخورد با مانع، مسیر خود را تغییر می‌دهد چراکه کسی سرمایه‌اش را به دست طوفان نمی‌سپارد.

وی به مدیران دستگاه‌هایی تأکید کرد باید در شهرستان‌ها بچرخید و پشت‌میزنشینی را برای مسئول اداری بگذارید.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *