سفر هوایی به قشم و شیراز از فرودگاه همدان/برقراری مجدد پرواز تهران به شرط تأمین مسافر

به گزارش غرب ایران:مدیر فرودگاه همدان  اظهار داشت: فرودگاه همدان با قدمت ۸۰ سال ظرفیت لازم برای برقراری پروازهای متعدد داخلی و خارجی را داشته و در حال حاضر هفته‌ای دو پرواز انجام می‌دهد.

سهراب کلوندی افزود: پرواز همدان- مشهد روزهای سه‌شنبه و جمعه و پرواز همدان- کیش یکشنبه و چهارشنبه از این فرودگاه انجام می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این دو پرواز گفت: هر بار دست‌کم ۷۰ مسافر با هواپیماهای ۱۰۰ نفره سفر می‌کنند و برنامه پروازها هم به جزء زمانی که وضعیت جوی نامساعد باشد به‌طور منظم انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه همدان در مورد برنامه‌های جدید برای رونق این مرکز هم بیان کرد: رایزنی لازم برای برقراری پرواز همدان- شیراز- قشم انجام شده و این کار به‌شرط تأمین مسافر از اسفندماه آغاز می‌شود.

کلوندی اعلام کرد: دو شرکت قشم ایر و کیش ایر برای برقراری پرواز همدان- شیراز- قشم در نظر گرفته‌شده که یکی از آن‌ها برای امضای قرارداد انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه برقراری مجدد پرواز همدان- تهران هم در برنامه هست، گفت: این پرواز به مدت یک سال برقرار شد، اما به دلیل فاصله کم همدان تا تهران و وجود آزادراه و قطار، استقبال زیادی از آن نشد.

مدیر فرودگاه همدان تصریح کرد: حتی برگزاری جشنواره‌های ملی و همایش‌های مهم در استان هم نتوانست به ماندگاری پرواز همدان- تهران و رونق فرودگاه کمک کند چراکه دستگاه‌های برگزارکننده این برنامه‌ها ترجیح دادند که میهمانان خود را از راه زمینی به همدان منتقل کنند.

کلوندی مطرح کرد: برگزارکنندگان همایش‌ها و جشنواره‌های ملی معتقدند که دعوت میهمانان از راه هوایی گران تمام می‌شود یا اینکه روزهای برگزاری همایش‌ها و برنامه‌ها با روزهای برقراری پروازها مطابقت نداشته است.

وی از برگزاری جلساتی برای برطرف شدن این مشکل خبر داد و افزود: پیش‌بینی‌شده که پرواز همدان- تهران و برعکس ۵ بار در هر هفته به‌طور «شب ‌خواب» برقرار شود.

کلوندی اعلام کرد: درواقع هواپیما صبح از همدان به مقصد تهران حرکت می‌کند تا مسافران بتوانند امور اداری و تجاری خود را انجام داده و غروب بازگردند و هواپیما شب در آشیانه فرودگاه همدان برای روز بعد می‌ماند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *