آغاز نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش غرب ایران،سعید شاهرخی،استاندار همدان همزمان با آغاز ثبت نام نامزد های انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گفت: ثبت نام از داوطلبان از امروز تا ۱۶ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر  انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۵۷ نفر به عنوان کاندیدای احتمالی فعال این دوره انتخابات در استان هستند که ۲۴ نفر آن‌ها اصلاح طلب، ۶۷ نفر اصولگرا و ۶۶ نفر مشی مستقل دارند.

استاندار همدان به فعالیت ۲۰۸ حوزه در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ۷ حوزه اصلی در همدان، ملایر، نهاوند، بهار، رزن و تویسرکان و ۱۹ حوزه فرعی در فامنین و درگزین و در ۱۶ بخشداری فعال می‌شود.

شاهرخی عنوان کرد: هیات‌های اجرایی انتخابات این دوره انتخابات مجلس، از ۱۷ تا ۲۶ آذرماه به مدت ۱۰ روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کنند.

استاندارهمدان با بیان اینکه به دنبال فضای باز سیاسیهستیم افزود: در این زمینه توفیقاتی حاصل شده و  مقدمات انتخاباتی پرشور در استان فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان شرایط انتخابات فراهم شده است گفت: در استان همدان ۹ کرسی نمایندگی در هفت حوزه انتخابیه و ۱۸ حوزه فرعی است.

سید سعید شاهرخی  با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در دوم اسفند،گفت: شعار انتخابات این دوره برگرفته از اصالت و ضرورت تحت عنوان، “گام دوم انقلاب بیطرفی و انسجام” است.

شاهرخی اهمیت حضور حداکثری مردم و مشارکت در این رویداد را مهم و اساسی دانست و گفت: نگاه داخل و خارج به این انتخابات است و باید نه تنها زمینه ساز این حضور حداکثری باشیم بلکه در سایه نشاط سیاسی، فرصت برابر برای همه سلایق محقق کنیم.

استاندار همدان سلامت انتخابات را عامل مشارکت حداکثری مردم دانست و افزود: طبق فرمایشات رهبر انقلاب موظف به رعایت حق الناس و صیانت از آراء مردم هستیم و تلاش می‌کنیم انتخاباتی سالم و قانونمند برگزار کنیم.

شاهرخی مرز قضاوت همه مراحل انتخابات را قانون عنوان کرد و بیان داشت: انتخابات باید رقابتی همراه با سلامت برگزار شود و فضا را برای همه سلیقه‌ها فراهم می‌کنیم.

او وجود هیات نظارت بر انتخابات استان و در راس آن شورای نگهبان را یک فرصت مغتنم عنوان کرد و گفت: هیات‌های نظارت چشم‌های تیزبین و مطلع در انتخابات هستند که به سرعت جریان‌های خلاف جریان قوانین را شناسایی می‌کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان امن‌ترین استان کشور است و این دوره از انتخابات یکی از بهترین انتخابات را در استان شاهد خواهیم بود، گفت: با اقتدار نیرو‌های انتظامی و امنیتی استان به مردم نوید انتخاباتی امن را می‌دهیم چراکه فرمانداران استان نیز از باتجربه‌ترین فرمانداران کشور هستند.

شاهرخی گفت:  اعتقاد و التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تابعیت ایران، ابراز وفاداری به ولایت فقیه، دارا بودن   مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن و بالاتر ، عدم سو شهرت، سلامت جسمی و سن ۳۰ تا ۷۵ سال تمام را از شرایط لازم برای داوطلبان شرکتدر انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *