فعالیت ۱۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر همدان در ایام اربعین

به گزارش غرب یران ؛  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: ۸۳ نفر نیروی انسانی متخصص جمعیت هلال احمر استان همدان در ۱۳ پایگاه‌ امداد و نجات ویژه اربعین فعالیت دارند.

حمید عرفی یگانه در خصوص طرح ویژه اربعین حسینی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: طرح ویژه امداد و نجات اربعین حسینی جمعیت هلال احمر از ۱۳ مهرماه آغاز شده و تا ۳۰ مهرماه  ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲ پایگاه امداد و نجات جاده ای برای این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: در هر پایگاه ۵ نفر نیروی نجاتگر جمعیت هلال احمر استان همدان مستقرند و به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به زائران کربلا هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان مدت زمان خدمت رسانی نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر در پایگاه های ویژه اربعین را ۶۰ نفر روز در شبانه روز اعلام کرد.

وی گفت: یک مرکز امداد و نجات کوهستان و یک مرکز واکنش سریع نیز فعال هستند و در هرشیفت ۵ نفر نجاتگر آماده به خدمت با درجه ایثار در آنها حضور دارند.

 وی افزود: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ با ۴ نفر نیرو و مرکز واکنش سریع با ۵ نفر نجاتگر این جمعیت به صورت ۲۴ ساعته در محل کشیک آماده باش هستند که با مجموع پایگاه های بین شهری ۸۳ نفر نیروی انسانی متخصص جمعیت هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات ویژه اربعین جمعیت هلال احمر استان همدان فعالیت دارند.

عرفی یگانه در ادامه با اعلام تعداد خودروهای آماده امدادرسانی گفت: تعداد ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودروی عملیاتی و نجات و ۱۱ دستگاه خودروی اداری در محورهای مواصلاتی استان همدان در حال انجام عملیات امداد رسانی هستند و ۲ دستگاه آمبولانس با ۴ نفر نیروی داوطلب در کشور عراق مستقر شده اند.

وی از اعزام ۳ نفر نیروی متخصص خدمات درمانی و توانبخشی و ۲ پزشک عمومی و ۵ تکنسین دارویی از حوزه معاونت درمان به مرز سخن گفت و افزود: با توجه به ماموریت هلال احمر در زمان های مورد نیاز و انجام خدمات امدادرسانی به جامعه، نیروهای آماده باش این جمعیت تا پایان زمان اربعین حسینی در خدمت عموم زائران هستند.

وی از اعضای تیم واکنش سریع به عنوان افرادی متخصص، کارآزموده و با تجربه در حوزه های امدادی جمعیت هلال احمر نام برد و گفت: این جمعیت ۴۱ نفر نیرو با درجه ایثار دارد که ۳۵ نفر از آنان را برادران و ۶ نفر را خواهران تشکیل می دهند.

عرفی یگانه  گفت: امدادگران استان همدان یک هزار و ۱۰۱ نفر هستند که در قالب ۱۳ تیم عملیاتی در معاونت امداد و نجات، کوهستان،   آوارو سیلاب جمعیت هلال احمر فعالیت دارند و جمعیت هلال احمر استان همدان از نظر تعداد نیروی انسانی پس از استان مرکزی رتبه دوم کشور را دارد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *