نمایشگاه صنایع‌دستی راه ابریشم در همدان برگزار می‌شود

به گزارش غرب ایران:عباس صوفی در ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم افزود: این شهر قدیمی‌ترین شهر زنده جهان با بیش از سه هزار سال سابقه مدنیت است و ۵۰۰ سال پایتخت ایران بزرگ بوده است.
 وی با بیان اینکه انتظار ما از مهمانان مجمع جهانی راه ابریشم معرفی همدان در شهرها و کشورهای خود است، اظهار داشت: مهم‌ترین درخواست مسئولان همدانی از مجمع جهانی راه ابریشم آن است که ظرفیت‌های همدان که زمانی یکی از مهم‌ترین کریدورهای راه ابریشم بوده و چهارراه راه ابریشم محسوب شده در ثبت جهانی مسیرهای راه ابریشم در اولویت قرار گیرد.
شهردار همدان گفت: امیدوارم با برگزاری این نشست‌ها در کشورهای مختلف ظرفیت ارتباطی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی کشورهای حاشیه جاده ابریشم را بالا ببریم و به این نتیجه برسیم که راه ابریشم باید مجدد احیا شود.
صوفی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی سازمان جهانی یونسکو و مجمع جهانی راه ابریشم پیشنهاد کردیم سال ۲۰۲۰ نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو راه ابریشم در همدان برگزار شود، افزود: این نمایشگاه با ظرفیت کشورهای عضو راه ابریشم نمایشگاهی قوی خواهد بود.
اجلاس جهانی گردشگری یکم تا هفتم مهرماه با حضور ۴۰ مهمان از ۱۴ کشور در همدان در حال برگزاری است.
این مهمانان از کشورهای فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *