نظارت ۴۲ اکیپ دامپزشکی همدان در عیدقربان بر ذبح شرعی دام

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ۴۲ اکیپ دامپزشکی همدان در روز عید قربان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام نظارت دارند.

محمودرضارسولی گفت: ۴۳ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی دام های قربانی مردم استان همدان در روز عید سعید قربان نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: همزمان با فرا رسیدن عیدسعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان همدان نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی مردم اقدام می کند.

وی اظهار داشت: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات لازم و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگانهای ذیربط و هماهنگی های بین بخشی با سایر ادارات و با تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی ۱۸ اکیپ ثابت و ۲۵ اکیپ سیار و با ترکیب ۳۳ نفر دامپزشک، ۴۳ نفر بازرس بهداشتی گوشت، ۱۲ نفر ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی های شهروندان را انجام می دهد.

رسولی از مردم استان همدان درخواست کرد به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، در روز عیدسعید قربان حتی المقدور دام های قربانی خود را در کشتارگاه های سراسر استان کشتار کرده و از خدمات بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان بهره مند شوند.

وی گفت: شهروندان در غیر این صورت می توانند برای نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح با شماره ۱۵۱۲ تماس گرفته و از خدمات رایگان اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی بهره مند شوند.

رسولی بااشاره به تعطیلی کشتارگاههای سنتی دام و تجهیز کشتارگاه های صنعتی استان همدان به سیستم پیش سرد گفت: ۱۰۰ درصد گوشت استحصالی استان از سیستم پیش سرد عبور می کند و شهروندان می توانند با خیال آسوده گوشت های دارای مهر و لیبل دامپزشکی را از مراکز مجاز عرضه مواد خام دامی تهیه و مصرف کنند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *