انجام یک هزار و ۵۹۵ عملیات در چهار ماهه اول سال توسط آتش نشانی همدان

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه یک هزار و ۵۹۵ عملیات در در چهار ماهه اول سال انجام شده است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۴۶ هزار مزاحم تلفنی با آتشنشانی همدان تماس گرفتند.

محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه از آغاز سالجاری تا پایان تیرماه ۵۸ هزار و ۳۰۹  تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است، اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۵۵۵ مورد منجر به عملیات شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد چهار هزار و ۱۵۵ مورد جهت دریافت راهنمایی و مشاوره، پنج هزار و ۷۰۷ تماس اشتباه، ۱۰ مورد اعلام حریق کذب و ۴۶ هزار ۸۴۲ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۵۹۵ عملیات انجام شده در چهار ماهه اول سال ۸۶۶ عملیات اطفاء حریق، ۶۸۹ عملیات امداد و نجات و ۴۰ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان ادامه داد: پوشش گیاهان خودرو با ۴۹۰ مورد، اماکن مسکونی با ۸۶ مورد، وسایل نقلیه با ۷۸مورد، باغات و فضای سبز ۴۹مورد و مراکز تجاری با ۳۳ مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفاء حریق را شامل شده است.

بیاناتی با اشاره به اینکه ۸۵۱ عملیات اطفاء حریق در محدوده خدماتی شهر همدان و ۱۵ عملیات خارج از آن انجام شده است افزود: علت بروز۴۳۵ مورد از حادثه های آتش سوزی عمدی، ۴۱۹ مورد غیر عمدی و ۱۱ مورد نیازمند کارشناسی است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام ۶۸۹ عملیات امداد و نجات در چهارماهه گذشته گفت: نجات حیوانات با ۱۲۴ مورد، مهار حیوانات با ۱۲۰ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۱۱۰ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۹۸ مورد، رفع آبگرفتگی در سیلاب ها با ۹۸ مورد و رهاسازی و امداد و نجات در حوادث رانندگی با ۳۱ مورد بیشترین نوع عملیات های انجام شده را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۸۳ مورد از عملیات های امداد و نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۶ مورد خارج از آن بوده است گفت: بیشترین کاربری این عملیات ها اماکن مسکونی با ۴۱۲ مورد، وسایل نقلیه با ۸۵ مورد و مراکز تجاری با ۲۷ مورد بود.

بیاناتی با اشاره به اینکه ۱۷ تن از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و ۴۶ تن در عملیات های امداد و نجات مصدوم و ۹ نفر فوت شده اند تصریح کرد: آتش نشانان طی چهار ماه امسال ۴۸۲ تن را در  عملیات های امداد و نجات و ۵۵ تن را در حوادث آتش سوزی نجات داده اند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *