اربعین فرصتی فرهنگی برای همدان است/حضور ۵۰۰۰ خادم اربعین در همدان

به گزارش غرب ایران  آیت الله حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان در نشستی با اعضای ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان ضمن تجلیل از اقدامات انجام شده توسط ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان در سال‌های اخیر عنوان کرد: تصور نمی‌کردم چنین ساماندهی و برنامه ریزی برای پذیرایی از زائران اربعین در این سطح در استان همدان وجود داشته باشد.

آیت الله شعبانی با اشاره به پذیرایی خوب همدانی‌ها از ۲ میلیون زائر عبوری اربعین ادامه داد: اربعین فرصت بزرگ فرهنگی برای استان همدان است.

وی با اشاره به منسجم بودن تشکیلات ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان اذعان داشت: پرچم مکتب حسینی چه ما باشیم و چه نباشیم برافراشته خواهد بود و خدمت در این راه توفیق بزرگی است.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان نیز در این نشست بیان کرد: در نخستین سال تشکیل این ستاد موفق به برپایی ۱۲ تا ۱۵ ایستگاه مردمی برای زائران اربعین شدیم و در سال بعد این ایستگاه‌ها به ۴۵ مورد افزایش یافت.

سید رضا موسوی بابیان اینکه تمام هزینه‌های ایستگاه‌های صلواتی توسط مردم تأمین می‌شود، گفت: پس از اطلاع رسانی تشکیل چنین ساختاری برای پذیرایی از زائران اربعین در همدان به وزارت کشور؛ ستاد اربعین دولت نیز تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه زائران ۱۶ استان برای رفتن به عراق از همدان می‌گذرند، بیان کرد: سالانه حدود ۹ هزار زائر خارجی نیز همدان را برای عبور خود به مرز شلمچه انتخاب می‌کنند.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با اشاره به اینکه در اربعین ۹۷ با برپایی نمایشگاهی از شهدای قره باغ برای مردم آذربایجان به گفته خود آنان موفق شدیم ذهنیت نادرستی که از ایران برای مردم شیعه آذربایجان ایجاد شده بود را دگرگون کنیم، گغت: در اربعین سال گذشته شاهد برپایی ۶۰ تا ۶۵ ایستگاه صلواتی در استان همدان بودیم که ۵ روز قبل از شروع اربعین و ۱۰ روز پس از آن نیز در راستای خدمت رسانی به زائران فعال بود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *