شهدا بهترین الگو برای نسل‌های بعدی هستند

به گزارش غرب ایران نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در یادواره ۱۲ شهید دره خنداب با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای نسل‌های بعدی هستند، اظهارداشت: جوانان و نوجوانان به دنبال الگو هستند  که بهترین الگو برای آنها و نسل‌های بعدی نیز شهدا هستندبنابراین باید در معرفی شهدا از تمام ظرفیت‌های فرهنگی کشور استفاده شود.

حجت الاسلام رستمی افزود: اگر ما نتوانیم به جوانان الگوی مناسبی معرفی کنیم باید بدانیم که دشمنان در کمین نشستند وبرای به انحراف کشاندن این سرمایه‌های بزرگ کشور از هر حیله‌ای استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به گسترش فضاهای مجازی وافزایش تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای تصریح کرد: دشمنان از هر ابزاری برای نابودی نسل جوان استفاده می‌کنند و در این زمینه نیز سرمایه گذاری زیادی انجام داده‌اند بنابراین مسئولان فرهنگی ما باید از شهدا برای خنثی سازی این ترفند شیطانی استفاده کنند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز کرد: بدون شک قدرت امروز کشور را مدیون مجاهدت شهدا هستیم که با نثار جان شیرین خود انقلاب  را در جهان، عزیز کردند.

اکبر رنجبرزاده عنوان کرد: اینکه امروز ملت ایران، آمریکا را به عنوان ابر قدرت جهان به چالش کشیده و زمین گیر کرده،  به واسطه روحیه شهادت طلبی و تبعیت از فرامین رهبری بوده است.

وی تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی را وحدت و همبستگی ملی وتلاش جهادی و شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم دانست و گفت: دشمنان دلسوز ما نیستند و تنها به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به نظام هستند، بنابراین مشکلات کشور را باید با اعتماد به جوانان متعهد حل کرد.

 

حجت الاسلام موسی حسینی مجد نیز با بیان اینکه شهدا با بندگی خدا و با راه روشن انتخاب شده خود به این مقام نایل آمده‌اند، افزود: استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی ۴ اصل پایدار انقلاب سرافراز و پر افتخار ما است که به واسطه خون شهدا، قرآن و عترت و با اعتقادات مقدسمان به دست آمده است که باید با سعی و تلاش در حفظ و صیانت آن با تمام توان بکوشیم.

وی  تصریح کرد: استکبارستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز شهدا در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی بوده است که باید ما نیز با الگوگیری از این ویژگی‌ها در حفظ ارزش‌های اسلامی بکوشیم.

شهیدان شفیعی ،آزرمی، فروتن، ورمزیار و همایی رشید پنج شهیدی بودند که در سال ۶۰ کلاس درس را رها کرده و در قالب نیروهای بسیجی راهی مناطق عملیاتی مریوان شدند.

شجاعت این ۵ شهید سبب شد خیلی زود در کنار سردار بزرگ اسلام جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان قرار بگیرند و تا آخرین قطره خون خود از کیان مقدس کشور عزیزمان ایران اسلامی دفاع کنند.

این دانش آموزان در ۳۱ تیر ماه سال ۶۰ در عملیات تسخیر قله شنام عراق (جبهه مریوان )به فرماندهی سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان  به مولایشان علی (ع) اقتدا کردند و آسمانی شدند.

بعد از گذشت ۳۸ سال از شهادت این عزیزان تنها پیکر شهید بیژن شفیعی به وطن بازگشت و پیکر چهار شهید دیگر همچنان در ارتفاعات قله شنام باقی مانده است.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *