راه‌اندازی مرکز ۱۳۷، جهش مهمی برای رفع مشکلات شهری وشهروندان

به گزارش غرب ایران ؛ سه شنبه، ۲۸ خردادماه جاری مرکز ۱۳۷ رسیدگی به درخواست‌های مردمی شهرداری همدان به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان راه‌اندازی می‌شود.

عباس صوفی شهردار همدان  گفت: ماهیت این مرکز خدماتی به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری که در مدت کوتاه فعالیت آزمایشی با رضایتمندی حداکثری شهروندان همراه بود، با انتقال مسائل و مشکلات به واحد‌های اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و سرعت بخشیدن در حل مشکلات شده است.

صوفی با تأکید بر اینکه مرکز ۱۳۷ بهترین مرجع، مأخذ و مخزن داده‌های مدیران شهری همراه با بررسی و تحلیل است، عنوان کرد: در واقع مدیران شهری از نیاز‌های واقعی مردم شناخت پیدا می‌کنند که در این بین حدود ۱۲ هزار مشکل در ۹ ماه گذشته برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز حدود هزار خدمت به شهروندان ارائه می‌شود، افزود: در اولویت قرار دادن رسیدگی به مشکلات مردمی، خدمات رسانی بیشتر و برنامه‌ریزی برای رفع دغدغه‌های واقعی شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری همدان است که راه‌اندازی مرکز ۱۳۷، جهش مهمی برای رفع مشکلات شهری مردم محسوب می‌شود.

به گفته شهردار، شهرداری همدان به عنوان یکی از دستگاه‌های خدماتی، اجتماعی و مدنی‌محور در شهر، ارتباط بسیار نزدیکی با اقشار مختلف جامعه دارد که بی‌تردید موفقیت در گرو ارتباط مستمر و شناخت همه جانبه مطالبات شهروندان است.

صوفی با تأکید بر اینکه تعامل، رصد و شناخت خواسته ها، مطالبات، مشکلات و مسائل شهر و شهروندان برای شهرداری ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: بر اساس روش سنتی گذشته، شهروندان برای دریافت خدمات از شهرداری با ثبت درخواست‌ها، زمان بسیاری را در شهرداری مناطق و سازمان‌ها در رفت‌وآمد بودند؛ در حالی که این شرایط و بستر با رشد فناوری و شبکه‌های اجتماعی جان تازه‌تری گرفته است. وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه هزار شهروند برای دریافت خدمات، مشکلات خود را با مرکز ۱۳۷ مطرح می‌کنند و کارشناسان این حوزه با ثبت و ارجاع مشکلات به کارشناس و یا مسؤول مربوطه، مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها را تسریع می‌بخشند.

شهردار همدان توضیح داد: کارشناس و یا مدیر حوزه موظف است ظرف مدت تعیین شده پاسخ‌گوی شهروندان باشد و ناظران و بازرسان مرکز ۱۳۷ هم با پیگیری امور شهروندان، رضایتمندی را جویا می‌شوند که در صورت عدم رضایتمندی، مسؤول پیگیری ویژه ۱۳۷ موظف به پیگیری است.

صوفی افزود: در مجموع فرآیند کلی مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان شامل ثبت پیام، ارجاع به مجری انجام کار و پیگیری، بازخورد سنجی، پیگیری ویژه و مختومه شدن پیام است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *