آمریکا به دنبال برداشتن تحریم نیست و مردم ایران را می‌خواهد معطل مذاکره کند

به گزارش غرب ایران، آیت الله حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان ظهر امروز در نماز جمعه همدان، اظهار داشت: اگر آمریکا پیام‌رسان و سفیر برای پا‌درمیانی به ایران فرستاده که نخست وزیر ژاپن است این رفتار آمریکا معنا‌دار است و معنای آن تسلیم مطلق ایران در مقابل خواسته‌‌هایش است.

وی تاکید کرد: اما آمریکا ایران را با ژاپنی که مسلمان نیستند اشتباه گرفته است ایران اسلامی پیرو قیام و خون امام حسین‌(ع) است که پیام آن تسلیم نشدن در مقابل ذلت و ظلم بوده و هست و مردم این کشور سرافراز بدون مذاکره با آمریکا هم موفق خواهد شد.

وی افزود: آمریکا به دنبال برداشتن تحریم نیست و مردم ایران را می‌خواهد معطل مذاکره کند تا کندی در رشد اقتصادی کشور ایجاد کند اگر تاریخ ۴۰۰ ساله رفتار غرب را با همه کشور‌ها مطالعه کنید خواهید دید که آمریکا تاکنون به هیچ‌یک‌از قول‌ها و تعهداتش عمل نکرده است همانطور که در برجام عمل نکرد.

سخنران خطبه‌های نماز جمعه همدان گفت: تقاضای مردم انقلابی و متدین کشور از همه مسئولان بعد از آنکه رهبری نخست‌وزیر ژاپن را خطاب قرار داد که ما حرفی با آمریکا نداریم این است که همه مسئولان قوای سه گانه‌ و نمایندگان مجلس همصدا این مسیر منطقی را طی کنند تا صدای واحدی از کشور به جهان مخابره شود و آن صدا و پیام هم چیزی جز خواست رهبری در مقابل آمریکا نباید باشد تا آسیب‌های جنگ‌ روانی که دشمن بعد از این بر علیه کشور راه خواهد انداخت به حداقل برسد و سربلندی کشور حفظ شود.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه طبق فرمایش رهبری آمریکا هیچ زمانی قابل اعتماد نبوده و نیست، اظهار داشت: بعد از این پیام مهم رهبری به نخست‌وزیر ژاپن؛ دشمن به شکل‌های مختلف به دنبال القای این نکته است که مقصر اصلی نبود رشد اقتصادی در کشور، جریان انقلابی است که مانع مذاکره شد؛ نباید مردم فریب این حیله را بخورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: ایران هیچگاه تجربه تلخ قبلی مذاکره را دنبال و تکرار نخواهد کرد و اگر آمریکا و حامیانش قصد انجام تعهداتشان را داشتند و صداقت داشتند باید برجام را که چندین سال طول کشید اجرا می‌کردند نه اینکه دنبال اجرای مذاکره دیگری باشند.

امام جمعه همدان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت ازدواج جوانان و گرانی اجاره‌بها در همدان، گفت: همه مسئولان در این حوزه باید نظارت را خود افزایش دهند تا جوانان و مردم با مشکل تامین مسکن مواجه نشوند. اکنون وضعیت اجاره‌بها در همدان به حدی رسیده که اجاره‌نشین‌ها نمی‌توانند خانه برای سکونت خود تامین کنند و معضلات زیادی برای آنان ایجاد شده است.

آیت‌الله شعبانی تاکید کرد: مالکان خانه‌ها باید هوای اجاره‌نشین‌ها را داشته باشند و چرا که افراد اجاره‌نشین هم برداران و خواهران دینی آنها هستند و باید با تجدید نظر در مبلغ اجاره بها از آنان حمایت کنند.

وی در این خطبه افزود: ابتدا بد‌حجابی داشتیم و اکنون به کشف حجاب رسیدم که از نیروی انتظامی به دلیل تلاش در کاهش این معضل بدون درگیر شدن به حواشی آن و پرداختن به نص صریح قانون و شرع قدر‌دانی می‌کنیم. از مردم هم می‌خواهیم که آنان هم این عمل خلاف شرع را تذکر بدهند و حامی نیروی انتظامی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: هفته کشاورزی را هم پیش رو داریم و در دین اسلام کشاورزی شغل مقدسی محسوب می‌شود. باید برای تامین اقتصاد سالم در کشاورزی؛ کشاورزان عزیز و تولید آنان را از دلالان حفظ کرد تا ثبات اقتصادی را به ماننده همیشه شاهد باشیم. همچنین هفته محیط زیست را داریم که این عزیزان هم شغل سختی برای حفظ منابع زیست‌محیطی استان دارند که از آنان هم قدر‌دانی می‌کنیم.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *