رشد ۷ در صدی اعضای کتابخانه‌های استان همدان

به گزارش غرب ایران ،  عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان آمار کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای سال ۹۸ را حدود یک میلیون  و ۲۸۰ هزار جلد اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به یک میلیون  و ۳۵۰ هزارجلد افزایش یابد.

وی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان افزود: اکنون به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت استان ۷۳ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان موجود است، و این میزان تا پایان سال با رشد ۵ در صدی به  ۷۷ نسخه افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در پارسال نسبت به سال ۹۶ حدود ۷ در صدر رشد داشته است گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، رفع نواقص سخت افزاری، شاداب سازی فضای کتابخانه‌ها و معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی از برنامه‌های  سال ۹۸ این نهاد  برای ترویج و توسعه کتاب و کتاب خوانی است.

مهرداد نادری فرد، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان هم در این جلسه  گفت: آمار بانک اطلاعات کتابخانه‌های استان دراختیار استانداری  قرار ندارد و با دسترسی به این اطلاعات و آماربهتر میتوان در این زمینه تصمیم گیری و همکاری کرد.

وی با تاکید براینکه ضریب نفوذ کتابخوانی در کتابخانه‌های شهرستان‌های نسبت به جمعیت به صورت مجزا باید تهیه  شود افزود: استفاده از منابع کتابخانه‌های کانون مساجد هم میتواند به دسترسی بیشتر مردم استان به کتاب کمک کند.

آزاد بخت، معاون سیاسی استاندار همدان اظهار داشت: همه سازمان ها، مراکز و ادرات باید برای جذب جوانان و نوجوانان به کتاب و کتاب خوانی حرکت کنند.

وی با اشاره به فرهنگ غنی مردم کشور افزود  ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه میتواند در عرصه‌های مختلف فرهنگی رشد جامعه را در پی داشته باشد.

دراین جلسه گزارشی از اجرای طرحسیل بهار مهربانی برای کمک به مردم سیل زده استان لرستان هم ارائه و از فعالان اجرای این طرح به تقدیر شد.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *