استقرار ۳۰ مرکز خدمات بین راهی در جاده‌های استان همدان

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: برای نظارت ویژه بر خدمات راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان و ساماندهی و بهبود این خدمات، ۳۰ واحد نظارتی راهداری موظف به نظارت بر این خدمات هستند.

مصطفی پناهنده  اظهار داشت: در همه ۳۴ راهدار‌خانه ثابت و سیار استان همدان گروه‌های کاری فعال و مرتبط مستقر شدند و طرح نوروزی راهداری از روز‌های قبل برای استقبال از مهمانان نوروزی استان آغاز شده  و مسافران در صورت نیاز به اسکان اضطراری موقت در همه راهدار‌خانه با اسکان موقت داده می شوند.

وی درباره بهبود وضعیت مسیر راه‌آهن همدان هم، اظهار داشت:  علایم هشداری و آشکار‌ساز مسیر نصب شده است و گروه‌های کاری مرتبط راهداری عملیات بررسی مسیر را انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ای استان همدان با اشاره به نظافت و آماده‌‌سازی نماز‌خانه راهدار‌خانه‌های استان برای استقبال از نوروز ۹۸، افزود: به دلیل سردسیر و کوهستانی بودن محور‌های ارتباطی استان همدان با غرب کشور، جنوب و مرکز کشور راهداری استان همدان برنامه‌ریزی لازم را با بیش ۵۱۶ نفر نیرو و حدود ۲۹۰ دستگاه‌ها برف‌روب و یخ‌زدا در جاده دارد.

پناهنده  اظهار داشت: افزون بر حضور گروه‌های کاری راهداری در جاده‌های استان همدان هلال‌احمر، پلیس‌راه،و امداد خودرو و ۳۰ مرکز خدمات بین‌راهی هم در جاده‌های استان مستقر و فعال هستند و فوریت‌ها پزشکی هم خدمات مرتبط را ارایه می‌دهند.

وی با بیان اینکه استان همدان ۵ هزار و ۱۱۴ کیلو‌متر انواع راه دارد، گفت: ترمیم جاده‌های استان شامل لکه‌گیری، اصلاح دست‌انداز‌ها، خرابی آسفالت و درز‌گیری را اجرا و علایم هشداری ترافیکی محور‌های ارتباطی استان اصلاح یا باز نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ای استان همدان افزود: بررسی روشنایی مسیر و ایمن‌‌سازی پل‌های عبوری و توقفگاه‌های مخصوص خودروها در کنار جاده انجام دادیم برخی از توقفگاه‌ها خودرو در کنار جاده نیاز به پاکسازی از باقمیانده عملیات زمستانی و اصلاح شانه راه داشت که اجرا شد.

پناهنده با تاکید بر اینکه همه ساخت‌وساز‌های غیر‌مجاز را هم با دستور قانونی دستگاه قضایی از حریم راه‌ جمع‌آوری کردیم، گفت: در نوروز هم با نظارتی که گرو‌ه‌های کار راهداری دارند این موضوع رصد و اقدام قانونی را برای پیشگیری از وقوع هر حادثه‌ای انجام می‌دهند. از موارد مطرح در این موضوع تخلیه نخاله، نصب تابلوی بدون مجوز در حریم راه و یا ایجاد مسیر ارتباطی غیر‌قانونی برای عبور از جاده و غیره است.

مدیر‌کل‌ راهداری و حمل و نقل‌جاد‌ه‌ای همدان افزود: بازرسان این اداره کل در نوروز در پایانه‌های راهداری استان حضور دارند و شهروندان در صورت برخورد با مشکلی برای تامین خدمات سفر توسط ناوگان اتوبوسی یا سواری؛ می‌توانند مسایل مورد نظر خود را به اطلاع این ناظران و بازرسان برسانند تا مشکل را حل کنند.

وی اظهار داشت: نظارت بر عملکرد خدمات ناوگانی مسافری و باری استان را با همکاری پلیس به صورت ویژه نسبت به قبل در تعطیلات امسال که از سال‌های قبل هم چند روز طولانی‌تر است انجام خواهیم داد از رانندگان هم انتظار داریم با سرعت قانونی رانندگی کنند تا تخلف آنها توسط ۶۶ دوربین ثبت تخلف ثبت نشود.

پناهنده یاد‌آور شد مرکز مدیریت‌ راه‌های استان همدان در همه ساعت‌های نوروز ۹۸ فعال بوده و آماده ارایه اطلاعات به مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/ خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *