برقراری عدالت اجتماعی نیاز اصلی جامعه است
برقراری عدالت اجتماعی نیاز اصلی جامعه است

به گزارش غرب ایران، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار «شهناز حمزه لوئی» مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان همدان با تاکید بر لزوم تقویت این سازمان در عرصه خدمت رسانی‌، اظهار داشت: تقویت سازمان تامین اجتماعی می‌تواند در توسعه عدالت اجتماعی تاثیر گذار باشد و این افزایش توان نیز می‌تواند در برخی از موارد نواقص موجود را برطرف کند.

به گزارش غرب ایران، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار «شهناز حمزه لوئی» مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان همدان با تاکید بر لزوم تقویت این سازمان در عرصه خدمت رسانی‌، اظهار داشت: تقویت سازمان تامین اجتماعی می‌تواند در توسعه عدالت اجتماعی تاثیر گذار باشد و این افزایش توان نیز می‌تواند در برخی از موارد نواقص موجود را برطرف کند.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر رسیدگی به اقشار محروم، خاطرنشان کرد: اگر از نظر اسلامی هم به این مسئله نگاه کنیم، رسیدگی به اقشار کم درآمد و با بهره‌برداری کمتر جز وظایف حاکمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که کارهای سازمان بهتر و جدی‌تر پیش برود، عنوان کرد: بسیاری از مسائل در بعد کشوری است و لذا نیازمند توجه بیشتر دولت به این مجموعه در تصمیم گیری‌ها هستیم.

وی به تشریح نقش سازمان تامین اجتماعی در در تحقق بخشیدن به شعار سال پرداخت و گفت: به جهت ارتباطی که سازمان تامین اجتماعی با واحدهای مختلف و کارآفرینان دارد، این سازمان می‌تواند نقش اساسی را در راستای جهش تولید ایفا کند.

امام جمعه همدان اظهار داشت: تا جایی که امکان دارد و در اختیار مدیران است انتظار داریم که در بحث تولید همراهی با واحدهای مختلف صورت گیرد، البته این حمایت‌ها باید در چارچوب قانون باشد و مبتنی بر آن حرکت کنیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ایجاد مشکلات اقتصادی و بیکاری کارگران، اظهار داشت: متاسفانه فضای کرونا و پرداخت بیمه‌های بیکاری، کار سازمان تامین اجتماعی را سخت‌تر کرده است و لذا نیازمند تقویت این سازمان هستیم.

سازمان تامین اجتماعی کشور از آغاز شیوع کرونا تاکنون به یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت کرده و از خرداد ماه نیز برای ۸۲ هزار نفر بیمه بیکاری برقرار شده است.
طرح ۳۰۷۰، ۱۹ آبان ماه با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب وکارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد. این طرح به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجعه (از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی) را کاهش می‌دهد.

 

انتهای پیام/م م

  • نویسنده : خبرنگار1